Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2017, 13:52   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Da jeg først hørte om funktionelle lidelser, troede jeg først at det var løgn. Sådan kunne vores sundhedssystem jo ikke være.
Jeg hørte om det via et foredrag af Bente Stenfalk. Hun fortalte om flere eksempler, og mentalt tror jeg min kæbe ramte gulvet op til flere gange.
En af dem var f.eks. en diskusprolaps. Dvs vedkommende fik diagnosen funktionelle lidelser. Først da vedkommende virkelig insisterede (hvilket i sig selv var en kamp), lavede man nogen fysiske undersøgelser. Som viste sig at være en diskusprolaps.

Lige det eksempel havde stor indvirkning på mig, for min tankegang er ofte ret logisk.
Altså nu kæmper jeg selv med psykiske problematikker, men ting man kan SE, hvordan pokker kan man afskrive det!?
Det er virkelig udover min fatteevne.

Eller da en med en øjensygdom (igen noget fysisk), der var erklæret kronisk af de førende eksperter på området, blev henvist til klinik for funktionelle lidelser.
Hvordan pokker kan man forbedre en fysisk lidelse, med kognitiv terapi og mindfullness!?

Hvad med at vi stopper med at lønne alle fortalere for funktionelle lidelser og term modellen. Så kan de lære at tænke sig til deres løn, via kognitiv terapi.
"Nej nej, du skal ikke tænke over at du ikke har nogen penge på kontoen. Du skal tænke positivt. Tænk på at der ikke er minus på kontoen!"

"og i næste time skal i lære at forestille jer at jeres daglige havregryn med vand, er en lækker bøf med sovs"

Sidst redigeret af MistyMiss; 11-03-2017 kl. 13:55.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat