Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2017, 10:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
I lægesystemet blev alle andre symptomer ikke undersøgt, ikke hørt og ikke taget alvorligt, fordi alle symptomer jo kan være psykiske!!!!

Dette trods læger ikke ved særlig meget om PTSD, og efter den nye diagnose, funktioenlle lidelser er det jo uhyre hjælpsomt for læger at putte alt ind derunder.

Det er min påstand, fordi jeg på egen hånd har oplevet det.
Forklaring:

Igennem 2-3 år har jeg været tiltagende svimmel i en grad så jeg måtte tage taxa, da bare få skridt var umulige. Herudover en ekstrem træthed.

Da jeg ikke tidligere havde oplevet de symptomer på PTSD og fordi også psykiater ikke mente det kunne relaters til PTSD gik jeg til egen læge, men her mødte jeg en mur af arrogance og udvidenhed.

Egne læger, Uni Praksis i København K smilede til mig og sagde: Du er jo også noget stresset, og det var uden undersøgelser.

Jeg oplevede en arrogant holdning og neglisering af mine symptomer og undgik at komme der særlig ofte, da den oplevelse gjorde at den mur "satte mig på plads"
Blodprøver, som var generelle var normale, og så kan man intet fejle.

hvorfor skiftede jeg ikke læge.
Dels er der få læger der er ledige og dels anede jeg ikke om jeg gik fra asken til ilden.

Da jeg efter nogle år endelig mødte en vikarlæge som anderkendte mine symptomer og gav henvisning til neurolog blev jeg endelig henvist til MR. scanning, da jeg åbenbert ved en grundig undersøgelse havde udvist balanceproblemer.
neurologen var konmpetent og tog mig alvorligt.
MR. scanning har vist at jeg har symptomer på sclerose, men jeg afventer nu, da der er lang ventetid på udredning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
I min nærmeste omgangskreds kender jeg et par stykker, bl.a. min mand. Han har været igennem et 2,5 årigt forløb med forkert udredning, fordi hans praktiserende læge placerede ham i kassen med funktionelle lidelser.

Han skiftede læge, men kom desværre hen til én magen til. Hun udleverede ovenikøbet en pjece til ham om "Ondt i livet". Han kæmpede sig alligevel til videre udredning på et hospital. Men blev afvist her (måske havde prakt læge skrevet "kodeord"?)

Han blev tiltagende dårligere, kunne slet ikke gå eller sove for smerter. Kom op at skændes med hospitalslægen, som heldigvis sendte ham til et andet hospital for at slippe af med ham. Her tog det en erfaren og lyttende læge 10 min at opdage hans reumatologiske diagnose plus en stofskiftesygdom. Begge er kroniske sygdomme, som kan give skade på organsystemet, hvis man ikke kommer i behandling.
Det er noget seriøst svineri, at behandle mennesker på den måde.

Det bekræfter jo blot, endnu engang, min påstand om, at en god uddannelse ikke er nogen garanti for, at et menneske kan tænke selv.

Man skal vel ikke være specielt intelligent for at vide, at én diagnose ikke udelukker, at en ny kan dukke op.

Har i fået aktindsigt i lægejournaler, så i kan se hvad der er skrevet?

For jeg mener da helt klart, at der må være materiale til klagesager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat