Se enkelt indlæg
Gammel 21-12-2012, 17:40   #9
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nej, det er ikke ok, at de undlader at inddrage lægeoplysninger!!!

Du skal gøre opmærksom på Retsikkerhedslovens § 10:

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
Link: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

Skriv til dem, at du vil have, at de tager alle lægeoplsyningerne med, og at hvis de undlader dette, så er det ikke i overenstemmelse m. Retsikkerhedlovens § 10.

Efterfølgende bør din sagsbehandler rette op på dette. Du kan evt. også henvise til retssikkerhedslovens § 4:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Såfremt sagsbehandler ikke retter op på dette, kan du evt. skrive et brev til Komunalbestyrelsen, hvor du beder dem sørge for, at dette vil ske, da det er væsentligt, at din sag er så korrekt oplyst som muligt.

I det hele taget har jeg lært, at hver gang, der har været noget, der ikke har været korrekt, fx lægeskøn eller andet i rp, så har jeg skrevet en kommentar om det, sendt det til min sagsbehandler (mail m/kvittering for læsning) og bedt om, at mine kommentarer er blevet vedlagt i min rp

Mht. advokat eller privatrådgiver, så tror jeg, at du vil opdage, at der er rigtig meget hjælp at hente herinde. Selv har jeg brug privatrådgiver, men oplevet, at jeg stort set har måtte gøre det hele selv alligevel, og de råd jeg har fået herinde har været mindst lige så gode. Du skal i hvert fald nok se dig godt om, og ikke blindt stole på, at der bliver taget vare på din sag, blot fordi du betaler for det.

Sidst redigeret af frup; 21-12-2012 kl. 17:43.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat