Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2017, 22:27   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej vovse.
Naturligvis kan jeg spørge, men for mig ligger hunden begravet et helt andet sted.
Når man f.eks er indlagt ved man hvem man taler med. Personalet præsenterer sig med navn og titel.
Det er ikke kokken der giver besked på en blodprøve.

Jeg ser det bredt, som endnu en respektløshed fra myndighederne, som er eklatant i sociale sager af alle de grunde, som k 10 er fuld af.
Jeg er helt enig med dig.

Men vi kan nok ikke gøre ret meget andet end at "opdrage" lidt på dem. Når vi kommer til møde hos sb, så kan vi række hånden frem til hilsen og sige "undskyld, hvad var navnet?" og måske "undskyld, men jeg fik ikke helt fat i din titel"

Ligesom når jeg tager telefonen og en eller anden fremmed rabler sit navn af, efterfulgt af en længere salgs-tale, så kan jeg også finde på at sige "undskyld, jeg fik ikke fat i dit navn", og når jeg har fået navnet siger jeg "ved du hvad Xxxxx, jeg er ikke interesseret i dit produkt, men du må have en fortsat god dag" og så lægger jeg røret på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat