Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2011, 01:56   #104
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
........

- Lægekonsulenten stiller nogle vævende spørgsmål, som mere har teoretisk karakter. Ergo kan psykiateren også kun svare i samme ånd...

Ja - eller han kunne have været nøgtern og fair - og henvist til egen psykiater - med grundigere kendskab til dig!

- sagsbehandler vil ikke forstå dette. Vil kun læse det, der står sort på hvidt - nemlig at denne behandlingsmulighed kan afprøves

Ja - derfor skal du bede din egen psykiater om hans/hendes supplerende og uddybende svar på kommunens spørgsmål til uvildig psykiater - og tage besvarelse af disse spørgsmål fra egen psykiater med til sagsbehandler og bede om, at få disse lægefaglige oplysninger vedlagt din sag og indarbejdet i din ressourceprofil.

- Min egen psykiater korsede sig, da han hørte dette, og sagde at disse to centre slet ikke ville lukke mig ind. Det ville kræve at min primære diagnose er angst (hvilket den ikke er), samt at jeg er så emotionelt forstyrret at jeg slet ikke kan fungere (hvilket heller ikke er tilfældet). Desuden ER der ikke flere behandlingsmuligheder. Min tilstand er stationær. Ethvert træk kan kun hjælpe på at højne min livskvalitet (hvilket selvfølgelig modtages med kyshånd, hvis blot jeg kunne få et tilbud. Bare ét!)

Bed din psykiater om journalnotat herom - og tag dette med til sagsbehandler og bed om at få det lagt i din sag og videre indarbejdet i din ressourceprofil.

Men dette vil kommunen jo ikke få at vide, af den simple grund AT DE IKKE SPØRGER MIN EGEN PSYKIATER OM NOGET SOM HELST

Nej - sikkert ikke! Derfor skal du selv bede om disse supplerende oplysninger hos egen psykiater og overbringe disse supplerende og uddybende lægefaglige oplysninger til kommunen.

Det er så useriøst! Det er manipulation af fakta. Det er lemfældig omgang med sagsmateriale

Ja - derfor behøver du din egen psykiaters skriftlige vurdering med uddybende oplysninger i din sag - egen psykiaters vurdering må ikke overhøres!

Det eneste, der betyder noget, er det, der står sort på hvidt. Skidt med konteksten, for den kan man ikke læse sig til, og derfor eksisterer den heller ikke...

Bed om egen psykiaters skriftlige supplerende og uddybende vurdering - i forhold til kommunens nye lægefaglige spørgsmål i din sag! Betal selv om evt. for denne vurdering - om nødvendigt!

For nu står der sort på hvidt at en behandlingsmulighed kan afprøves. Den vil aldrig blive iværksat, for hvem skulle det?

Få egen psykiaters vurdering heraf på skrift - og medbring det til kommunen som ny lægefaglig oplysning - der skal tages hensyn til i din sag i kommunen.

Men min sag kan jo heller ikke afklares uden....

Egen psykiaters vurdering tæller også - kan ikke bare ignoreres!

Sidst redigeret af Katharina; 10-03-2011 kl. 02:17.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat