Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2021, 20:41   #340
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor længe skal Mohammad sidde i bar røv?

Findes der nye politiske kandidater til KV21, som har lyst til at deltage i debatten.

Måske nogle af Jer gamle kommunalpolitikere der har svaret på, hvor længe Mohammad skal sidde med bar røv?

Måske en enkelt Borgmester, som har lyst med et bud?


https://muskelsvindfonden.dk/mohammaderfaarked/

Forstå sagen om Mohammad på under et minut

Tre politiske løsninger

Mohammad på 27: Jeg er fanget i min lejlighed

Fakta i Mohammads sag
Hvad er op og ned i Mohammads sag? Bliv klogere.

1. Mohammad ønsker at flytte

2. Udtalelse fra bostedet

3. Mohammad får første afslag

4. Mohammad anker sagen

5. Svar på anke

6. Mormor må flytte med

7. Ny ansøgning

8. Afslag nummer to

9. Ny anke sendes

10. Ankestyrelsen stadfæster

11. Mohammad søger hjælp

2. Nej til hjælp efter andre paragraffer

Hvor længe skal Mohammad sidde i bar røv?

Jeg er fårked, fortæller Mohammad.

Det er han, fordi han ikke får den hjælp, som han har brug for.

Mohammad har muskelsvind og skal have hjælp til at smøre sin mad, klø sig i øjet, handle dagligvarer, gå på toilettet og hælde vand op i en kop.

Han får hjemmehjælp, men må sidde i bar røv hele dagen, fordi han også skal tisse, når hjemmehjælperen ikke er der. Han kan ikke planlægge, hvornår han eksempelvis er tørstig eller skal tisse.

Kommune nægter ham en hjælperordning

Alligevel nægter Københavns Kommune at give ham den hjælp, han har brug for, nemlig en hjælperordning (BPA)

– Det er ikke muskelsvind, som forhindrer mig i at leve – det er det, at jeg ikke får den hjælp, som jeg har brug for, siger han.

Hvor længe skal han sidde der?

Nok har Ankestyrelsen givet kommunen ret i deres afgørelse, at Mohammads behov er ‘forudsigelig’, men Mohammad sidder altså stadig isoleret og uden bukser på.

Så nu spørger vi: Hvor længe skal Mohammad sidde i bar røv?

Vores opfordring og løsning er ganske enkelt: Genoptag sagen og giv ham en hjælperordning og dermed et værdigt liv.


https://www.dr.dk/nyheder/webfeature...d-hjemmeplejen

27-årige Mohammad skal planlægge sine toiletbesøg med hjemmeplejen:- Man bliver set som et cpr-nummer
Han har svært ved at løfte et glas oliven, men Mohammad kan stadig ikke få mere hjælp i hverdagen.

Scroll for at læse
- Ved I, hvornår I skal på toilettet? Jeg gør ikke, siger Mohammad Ebrahimi tørt.

Han har muskelsvind, og hver en bevægelse er en kraftanstrengelse for ham. Derfor får han hjælp i hjemmet flere gange om dagen, og det kræver planlægning. Selv ned til mindste detalje.

- Mine toiletbesøg er sat til klokken 18 hver dag, men det er ret sjældent, at jeg skal på toilettet på samme tidspunkt hver dag. Men kommunen mener, at det kan planlægges.

27-årige Mohammad drømmer om at erstatte hjemmehjælpen ved at få lov at ansætte sine egne personlige hjælpere, der kan være der for ham døgnet rundt. Den såkaldte BPA-ordning, som tildeles borgere med særligt svære handicap.

- Jeg vil bare gerne leve livet. Jeg har ikke lyst til at sidde som 40-årig og tænke på, at jeg har brugt de sidste 10-13 år på at sidde derhjemme, siger Mohammad.

Men noget tyder på, at drømmen har lange udsigter. For det er gennem de seneste fire år blevet sværere og sværere for borgere med handicap at få tilkendt hjælperordningen.


phhmw

Er Danmark, det lille demokratiske, ufattelige rige, lille land, blevet et fattigt lille land?

Jeg lytter............ men høre ikke noget ekko.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-11-2021 kl. 20:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat