Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2018, 09:00   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
jeg har haft stærke smerter i nu 8 år , ødelagt nakke, er nu førtidspensionist........................det jeg lærte på smerteklinik, var IKKE at de kunne fjerne mine smerter, de tog en masse medicin fra mig som min egen praktiserende læge havde pumpet mig med i flere år, som alligevel ikke hjalp.

på smerteklinikken lærte jeg at forvalte dagens aktiviteter på en bedre måde, sådan at jeg ikke gik helt død under aften af smerter. det betyder kort sagt noget med at lære at lægge mange pauser ind eks. når jeg selv kæmper mig gennem at støvsuge min stue, .

jeg lærte kort sagt at styre smerterne i stedet for at de styre mig, dvs. jeg vælger hvad jeg laver i løbet af dagen, og hvilken pris jeg betaler i form af ekstra smerter hvis jeg giver den en skalle med et eller andet.

det er sådan jeg takler mine smerter, jeg har og får stadig tramadol, men ikke på daglig basis, jeg tager det når smerterne går helt i hegnet . jeg har nu lært at jeg ikke kan det samme som før, og er nødt til at leve med at sådan er det, men min livskvalitet steg meget efter besøget på smerteklinikken, fordi de ikke laver andet end at hjælpe os smertepatienter til at få bedst mulige livskvalitet med det helbred vi nu har fået.

men en mirakelkur er det ikke , desværre.

håber du kan bruge det held og lykke til dig
vh sortepigen
Det er samme oplevelse jeg har med smerteklinik og mine smerter, de kan ikke fjerne dem, men jeg kan styre meget gennem hvile, træning og aktivitet.

Er ikke medicinfri, men heller ikke steget i medicin i flere år og det ligger på et fornuftigt leje, hvor jeg bruger dolol som middel til at kunne gennemføre fx et teaterbesøg, en ferie el lign “ekstra” som giver mig livskvalitet og ikke til hverdag

Har faktisk skiftet læge for et år siden fordi han kun kunne tale om at jeg skulle prøve dolol fast hver dag og han kunne ikke tale om andet - skældte til sidst ud og fandt en mere fornuftig læge som også arbejder med kost, motion mm men samtidig udskriver den mængde medicin som kan være nødvendig, men vi snakker løbende hver 3-4 måned om hvordan det går, hvad der fungere pg hvad der ikke gør

- og har faktisk ved kostændringer til antiinflamatorisk kost kommet af med en gigtpille og sat ned i kodein, hvilket er super godt ikke både for kroppen generelt men specielt fordi jeg har en hjertefejl og hjertet ikke helt tåler al den smertestillende medicin

Så en med en god smerteklinik og en god praktiserende læge er jeg kommet langt, både ifht til accept af at dette er mit liv nu og smerterne aldrig forsvinder (faktisk kan jeg ikke huske fornemmelsen af at det ikke gør ondt, den erindring er væk), men stadig have et godt liv med balance mellem medicin, andre tiltag og livskvalitet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat