Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2017, 18:06   #7
Troldurt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2017
Indlæg: 15
Styrke: 7
Troldurt er ny på vejen
Hej

Tak for det, det var jeg slet ikke klar over at jeg kunne, altså klage over et evt. afslag.

Til MistyMiss

Jeg er jo løbet ind i nogle psykiske problemer, i hvert tilfælde ifølge min læge. Hun fortalte mig at jeg efter hendes vurdering er Psykisk overbelastet. Jeg har jo i den grad brug for noget hjælp på denne front, jeg er jo ved at bryde sammen hele tiden, og min hjerne fungere overhovedet ikke, altså:

• Jeg kan ikke sove mere, går meget træt i seng, og kan ikke finde ro.
• Jeg er hele tiden ked af det (jeg ved godt at det er naturlig nok i min situation).
• Min korttidshukommelse, er helt ved siden af, og jeg kan gøre ting som er helt forkerte, uden at registrere at jeg gør dem.
• Jeg er rastløs, jeg kan ikke falde til ro, jeg kan ikke slappe af og se fjernsyn, og det er selv om jeg er så træt og så udmattet, at jeg kan give mig til at græde over det.
• Jeg er konstant nervøs, og bange fx, for at have glemt noget vigtigt, som at slukke for komfuret eller glemt vores hund udenfor. Men også bange og nervøs for fremtiden og for hvad der kan ske nu og her.
• Jeg føler mig hele tiden anspændt.
• Jeg føler mig utilstrækkelig i den situation jeg er i nu, jeg kan ikke overskue, de ting der sker, det der skal gøres. Derfor vælger jeg også at sige nej til plejeorlov, jeg magter det simpelthen ikke, jeg har hverken fysisk eller psykisk kræfterne til det.
• Jeg har næsten konstant hovedpine, selv når jeg snakker i telefon med min mor, så kan jeg næsten ikke holde det ud, og jeg plejer at være så glad for at snakke med hende, nu kan jeg næsten ikke klare det mere.
• Har svært ved at være sammen med andre, bliver hurtigt udmattet, og kan til sidst ikke høre hvad de siger, selv om jeg forsøger at holde fokus.
• Jeg finder madvare steder hvor de ikke skal være, så jeg er nød til at smide det ud, og jeg har slet ikke registreret at jeg har lagt det der.
• Sidste gang jeg kørte bil, kunne jeg pludselig ikke huske hvilken side af vejen jeg skulle køre i, jeg var nød til at sige til mig selv at jeg skulle sidde tættest på midten, jeg kunne ikke finde ud af skifte gear og bruge pedalerne. Jeg kan ikke holde fokus til en samtale, jeg kan nogle gange ikke høre hvad min mand siger til mig, jeg registrere det ikke.
• Det er kun nogle af de ting jeg kan komme i tanke om, men jeg har svært ved at forklare hvordan jeg har det, det er svært at sætte ord på.

Det er jo ikke noget nyt dette her, det har stået på gennem længer tid, flere år faktisk, men det sidste her med min mand, har simpelthen fået mig til ikke at kunne fungere mere.

Min familie er sikker på det er stress, med alt det jeg har været igennem, men det ved jeg intet om, derfor har jeg brug for hjælp til at finde ud af det, for jeg kan ikke leve sådan her.

Da jeg var til samtale sidst med min sagsbehandler, fortalte jeg hende at jeg skulle til læge nogle dage sender, for at forsøge at få hjælp til mine psykiske problemer, min sagsbehandler sagde til mig at hun så derefter ville indhente oplysninger fra min læge, for at få min læges vurdering af hvordan min psykiske tilstand er, men det taler hun ikke om nu, kan jeg ikke bede min sagsbehandler om at gøre det hun har lovet, sådan at min læges vurdering kommer med ved et evt. afslag på et ressourceforløb?

Tak for jeres hjælp, det betyder rigtig meget for mig.
Troldurt er ikke logget ind   Besvar med citat