Se enkelt indlæg
Gammel 09-10-2012, 22:36   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej.

Det er faktisk egentlig ikke diagnoser, de skal se på. Det er din funktionsnedsættelse, de skal vurdere...

Hvis f.eks. lægerne siger, at de har konkluderet, at din funktionsnedsættelse aldrig vil blive bedre, så bør jobcentret lytte til det.

Når du er helt nede på 9 timer nu, burde de overveje, om fleksjob var noget for dig.

Jeg kan heller ikke se, hvorfor de mener, du skal have kontanthjælp, når du er i match 3 (eller kategori 3) lige nu. Det at du er i 3, tyder vel på, at der må være noget, der gør, at du absolut ikke kan komme tilbage til arbejdsmarkedet - lige indtil videre i hvert fald.

Jeg synes næsten, du skal overveje at prøve og klage over stop af sygedagpenge, når det kommer så langt - for at se, hvad det ender med - du mister sådan set ikke noget ved det - når de nu alligevel vil sende dig på kontanthjælp. Det ville for mig være en dårlig begrundelse at stoppe sygedagpenge pga. manglende diagnose.

Det er jo arbejdsevnen, de skal se på. Arbejdsevnen skal være mindst 50 % nedsat for at få fleksjob. Når de siger, at du ikke kan revalideres pga. din sygdom og aldrig vil kunne det, så burde fleksjob komme på tale, synes jeg altså.

Du har også mulighed for selv at søge fleksjob "på det foreliggende", hvis du ønsker det. (det bør nok gøres inden 1. januar 2013, grundet nye regler træder i kraft der).

Ked af at lægerne åbenbart ikke har kunne finde frem til, hvad årsagen er til dine symptomer. Jeg arbejder i det sociale område. Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du vil det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat