Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2014, 16:13   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs up Forbyd al medicin mod psykiske sygdomme

Pillerne er narkotika på recept, for man kan ikke stoppe, skriver overlæge.

Sådan lyder det kontroversielle udsagn fra overlæge og dr. med. Peter Gøtzsche i Kroniken i Politiken, hvor han retter en sønderlemmende kritik mod psykiatere og læger, der udskriver hjernemedicin.

»Vores borgere ville være langt bedre stillet, hvis vi fjernede alle psykofarmaka fra markedet, fordi lægerne ikke er i stand til at håndtere dem«, skriver han''

Hvor ER det dog befriende læsning, og hvor har han dog bare RET!!

Peter Gøtzsche leder Det Nordiske Cochrane Center ved Rigshospitalet og har i flere år forsket i medicin mod psykisk sygdom. Han er kendt som en hård kritiker af lægers samarbejde med medicinalindustrien og har for nylig hudflettet industrien i bogen 'Dødelig medicin og organiseret kriminaliet - hvordan medicinalindustrien har korrumperet sundhedsvæsnet'.

En bog som jeg varmt kan anbefale!!

Jeg er enig i at psykofarmaka og psykiske sygdomme er spækket med myter, og at det er de færreste læger der kan håndtere behandlingerne.

Jeg har selv taget skidtet gennem rigtig mange år, og havde ekstreme problemer med at komme ud af medicinen, og vil betegne udtrapningen som den vildeste røvtur af 1 års varighed, med en hjerne så fucked, at det næsten var umuligt at finde ud af, om jeg var ved at blive mere syg end jeg nogensinde havde været, eller om det var medicinen der havde rodet så meget rundt i signalstofferne, at jeg havde udsigt til et liv som grøntsag

Efter et år - og med en god psykiaters hjælp (og en god portion benzodiazepiner), kom jeg endelig hel ud på den anden side, men må erkende at jeg aldrig bliver ''mig selv'' igen.
Jeg skal resten af livet leve med udtaleproblemer (kommer mest hvis jeg er stresset), dårlig hukommelse, aggressioner og ekstreme vredesudbrud, ekstrem kort lunte mm. Hvilket jeg ALDRIG har haft problemer med FØR medicinen, men som dukkede gradvist op under indtagelsen, og som blev værre efter ophør

Livet på medicinen var nemt - det kørte bare derud af. Jeg kunne ikke forstå hvad andre mente når de sagde det var farligt, og blev irriteret på alle der havde en anden mening end mig.

Set i bakspejlet tænkte jeg jo bare som en narkoman, og måske frygtede jeg at de havde ret.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...iske-sygdomme/

Sidst redigeret af Ninja; 06-01-2014 kl. 16:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat