Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2020, 12:06   #736
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aarhus kommune.....

Kære Kristian Würtz
Rådmand
Magistratsafdelingen for Social Forhold og Beskæftigelse

VEDR.
: https://www.aarhus.dk/om-kommunen/so...ingsfrister/#3

Hvor jeg er i tvil om præcis, hvilke sagsbehandlingsfrister jeg skal rette mig efter:

Eksempel:

Sagsbehandlingsfrist: Otte uger.
Sagsbehandlingstid: 81 dage.

Hjemmetræning (Lov om Social Service § 32a).

Sagsbehandlingsfrist: Seks måneder.
Sagsbehandlingstid: 229 dage.


Hvor politikerne har vedtaget og offentliggjort sagsbehandlingsfrister, dog ikke inden for alle områder, hvor der falder en kommunal afgørelse.

SPØRGSMÅL:

Hvilken frist skal jeg rette mig efter? S.U.

Hvorfor nævnes der 2 forskellige sagsbehandlingsfrister/tider. S.U.

Som bekendt er det politikerne, aldrig ansatte sagsbehandlere, som fastsætter en kommunes serviceniveau.

Borgeren skal før afsendelse af en given ansøgning kende til sin normale dato, for en afgørelse normalt skal falde.

Overskridelse af en politisk fastsat frist kan undtagelsesvis udskydes, hvis borgeren skriftligt modtager en ny dato for afgørelse.

Uvedkommende begrundelser for sagen må ikke bruges for en eventuel udsættelse og alle indhentelser af oplysninger til sagen er INCL den politisk vedtagne frist.

Med venlig hilsen

Peter Hansen


Foreløbigt svar:

Kære Peter Hansen

Jeg kan hermed bekræfte, at rådmand Kristian Würtz har modtaget din mail af d.d.

Da rådmanden holder ferie er din henvendelse sendt til besvarelse i Social- og Beskæftigelsesforvaltningen. Du vil modtage et svar direkte fra forvaltningen.


Med venlig hilsen
XXXX XXXXX XXXXX


ORGANISATION & LEDELSE
Sociale Forhold og Beskæftigelse
Aarhus Kommune

Rådhuset, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C – T +45 89 40 20 00
www.aarhus.dk/msb

Sidst redigeret af phhmw; 24-07-2020 kl. 12:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat