Emner: Tortur !
Se enkelt indlæg
Gammel 20-09-2007, 10:58   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej jeg prøver lige igen... uden mine egen lidt kreative måde at lave et indlæg...denne artikel kommer fra Dansk socialrådgiverforening som selv stiller spørgsmålstegn ved den måde Randers kommune opfører sig på over for sociale klienter...Hvorfor lige Randers kommune ? ja det er fordi der har været en del kritik af Randers kommune I medierne det sidste år...og hvis socialrådgiveren skriver om det ..er der nok noget om det...

Prøv at læse den som den er oprindeligt her :

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=7966

jeg syntes den virker provokerende og det er også meningen at den skal skabe debat...

Er det menneskeligt forsvarligt at man umyndiggør sociale klienter ( voksne mennesker) ?

Er det menneskeligt forsvarligt at man overser lægens undersøgelser af patienter og siger det er en hindring med en lægeerklæring for så kan man jo ikke sende folk i aktivering eller øve sig I at køre bus eller hvad det er ?

Er det menneskeligt forsvarligt at man nægter at respektere en syg persons ønske om at være sygemeldt og fri for aktivering og besøg i hjemmet af sagsbehandlere ?

kan man ikke klargøre folk der er sygemeldte på en mere human måde og gøre det mere effektivt ? jeg mener der må da for pokker være mange lægeerklæringer der dokumenterer at en person har en sygdom ?

Skal det tage flere år , ja årtier, før man ved om en person kan varetage et arbejde eller ej ?

Kunne dette samfund ikke vende det hele om og respektere folk der af en eller anden grund er for syge eller nedslidte eller psykisk nedbrudt og vise dem forståelse og kærlighed i stedet for at nære dyb mistro til dem fordi de tilfældigvis er uheldige og ikke er havnet på den grønne gren , men er på kontanthjælp og syge og ikke har samme rettigheder til at være sygemeldt uden der bliver trukket i kontanthjælpen , som andre mennesker...?

Hvorfor er der ikke ret til sygepenge/ sygemelding for en kontanthjælpsmodtager ?

Det er det jeg fremhæver ved dette indlæg og jeg mener virkeligt at det er uhørt og ikke i orden og at det skal fremhæves og det kan ikke gøres nok...

Det her tilfælde er politisk...det er regeringens politik at alle skal arbejde selv førtidspensionisterne...selv hundesyge mennesker der ikke kan arbejde skal prøves af selv om de ikke orker det...Det er regeringens plan der hedder " en ny chance til alle " men er det alle der gerne vil have den nye chance...skal de absolut tvinges til det ?

Nej det syntes jeg ikke...dem der kan og vil og hungrer efter at få et reelt job skal have det , men dem der ikke er noget reelt perspektiv for at arbejde skal ikke presses ud på arbejdsmarkedet for enhver pris.

Hvorfor den politik ?

Ja det er et godt spørgsmål...

Forklar mig det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat