Emner: Tortur !
Se enkelt indlæg
Gammel 20-09-2007, 09:06   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Jeg synes, det er unfair at beskylde mig for at ville se lig på bordet først.
Kære Nefer

Jeg tror at du har fejltolket den besked om lig på bordet, jeg tror bestemt ikke at den var sendt med tanke på dig, men måske mere med tanke på systemet (sådan læser jeg det i hvertfald da der jo også henvises til bennyg)

Citat:
Da jeg først fandt K10, var jeg super glad for at finde et forum for andre i min situation. Det er sgu ikke sjovt at være 32 og så vide, at man ikke har andet valg end at blive førtidspensionist. Jeg synes, det er fantastisk, at man kan dele erfaringer herinde. Der er masser af råd og vejledning herinde, alt i alt super.

Der er dog een ting, jeg har lagt mærke til, det er at alt det dårlige og negative fylder så meget. Der er stort set ingen indlæg om, hvornår det går godt. Ses en udmelding i en avis, så skal man straks tro det allerværste, der er intet rum til en positiv fortolkning.
ja jeg vil da mene at K10 ikke kun er negativ det er nok øjnene der ser det, det er rigtig nok at du ikke møder en flok positive og glade mennesker (omkring systemet ) men jeg tror nu at de fleste af os har et både godt og positivt liv omkring resten af vores liv

Vores liv er jo ikke kun K10

Jeg ved da at her er folk der både har klaret sig igennem tiden med ansøgninger om ftp , revuderinger, og opfølgninger og er kommet godt i gennem forløbet og jeg ved at de også er her på siden, så måske man bare skal kigge bedre efter

Det her er jo et debat forum, og ganske rigtig er der nogen mennesker der ser en ting i en artikel og andre ser en anden ting i en artikel og det kan altid fortolkes på flere måder...

da det jo er et debatforum og der i det debat forum er en debat del om nyheder, ja så er du jo i din gode ret til at komme og fortolke og debattere en artikel som du lyster, men en debat består mange gange af at få folk overbevist om andet , så lige så vel som du kan syntes der er sortseer i mellem så kan dem på den anden side også sidde og tænke ja du er for optemistisk men vent du bare , det er deres holdning til systemet og det vil de så overbevise dig om, og du må så som hele tiden se om du kan overbevise de andre om at din fortolkning passer bedre

Citat:
Jeg synes, at jeg oplever nok negative ting i form af min sygdom. Jeg har ikke lyst til, at det også skal påvirke mit livssyn. Jeg kan ikke og har ikke lyst til at tro, at alle offentlige ansatte og alle politikere pr. definition vil mig, og andre i en lignende situation, det ondt.

At have et positivt livssyn og tiltro til sine medmennesker betyder ikke, at der skal ligge lig på bordet. Det betyder, at man nogle gange bliver skuffet i sit møde med andre mennesker, men jeg er også overbevist om, at det giver en rarere hverdag, når man ikke partout forventer det værste fra alt og alle, man er i kontakt med. Sund skepsis burde være nok.
At du har et positivt livssyn og ikke tror at alle i systemet vil ondt det syntes jeg for min del er alt ære værd (og jeg tror heller ikke på at alle vil ondt, jeg har en lad jobkonsulent, men ville ikke bytte ham for ti aktive for jeg ved at han ikke vil mig noget ondt )

men jeg ved også at mange af dem der er her på siden er dem der netop har lært systemet at kende på den hårde måde , hvor mange love er brudt og tillid ligeså ...

Og det skal vi alle have lov til at komme ud med, det hvad enten det er gode eller negative holdninger vi har til systemet ...

Du kunne evt kigge dig omkring og se hvem det er der er her, vi ser jo ikke mange af dem der bare er gledet igennem på den helt rigtige måde som loven forsekriver men er i stedet for blevet svigtet af systemet og jeg syntes for min del at det er flot af dem at tage kampen op og når de så er kommet igennem så har de tillige overskud til at hjælpe andre igennem...

Det jeg mener er at man mange gange bliver farvet af det system man oplever , får man en god behandling så kan man se at alt fungere og ikke se hvad det er de andre hidser sig sådan op over, men er man så en af dem der ikke har fået en god behandling kan man godt blive lidt kynisk , og sådan er det jo og der skal være plads til begge ting...

Jeg selv er faktisk en af dem der IKKE havde problemer med systmet da jeg blev visiteret til fleks alt foregik efter bogen og det tog et år, (det eneste jeg kunne brokke mig over er at man stoppede mine sygedageng midt i en udredning uden at forlænge, hvad jeg langt senere erfarede var ulovligt ) jeg har nok haft det lidt som dig, og du kan finde indlæg af mig her på siden hvis du læser om det, hvor jeg netop prøver at tale sortseer ned omkring den nye flekslov...

Prøve at forklare dem at den faktisk er god hvis man ser på det på den rigtige måde..

men tænk ikke engang et år efter ser jeg at det er dem der har haft ret i deres spådomme om hvordan det ville gå og mig der ikke fik ret i at loven jo var til vores fordel og sådan kan der jo være så meget....

Defor er mit råd til dig , gør som jeg prøv at overbevise andre om din holdning er god , og respektere at ikke alle er enige med dig , det har meget at sige hvor man kommer fra....

Jeg kan have dage hvor jeg ikke orker at læse alle dommedagsprofetier og der springer jeg bare de artikler over, og lader være med at kommentere på dem, der er jo ingen der siger at vi SKAL give vores mening til kende.

Og så er jeg sikker på at vi alle har en sund skepsis til vores med mennesker også til behandler systemet, vi ved godt med vores hjerner at der ikke er nogen der gør noget for at være onde, men ikke desmindre er der altså sager som kan bevise det modsatte (lenas sag feks) og ikke engang her vil jeg tale om ondskab ,men mere en totalt ligegyldighed fra myndigheders side, mange gange fordi de selv er udbrændte , men lige så lidt som man kan tillade ligegyldighed fra en sygeplejerske der skal passe vores gammel den sidste tid, kan vi tillade ligegyldighed omkring os når vi møder systemet og det er klart at man føler for at råbe op om det ....

Derfor ser vi her fra K10 at ALLE respektere hinandens holdning, og ikke lader det blive personligt mellem brugerne på nogen måde!!

men ellers er alt debat velkomment både det positive og det negative, intet er rigtigt og intet er forkert

MVH
Hejdien
  Besvar med citat