Se enkelt indlæg
Gammel 06-11-2006, 09:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: flexjob og varighed

Hej Hanne..

Det lyder da ikke som en fed arbejdsplads :@

Jeg er også på en virksomhed der ikke har overenskomst, men så har man krav på overenskomstløn svarede til hvad andre inde for det område man er under har...

Feks er jeg på et erhvervsblad, og jeg sælger annoncer til virksomheder, andre sælger får ca 20.000 og er i Hk.

Så jeg har fået oplyst lønnen fra HK (normalt vil de også være med ude når man skal have lavet ansættelseaftalsen) de andre på min virksomhed som ikke er provision lønnet er ansat som funktionære så det er jeg også..

Alt efter hvad du laver, så vil jeg vil da klart anbefale dig at finde ud af hvilket område du arbejder inden for, og så melde dig i fagforening, fordi der ikke er overenskomst er det ikke ensbetydene med at en virksomhed kan behandle dig som de vil ...

Jeg høre som sagt til under HK men da de ikke engang gad at møde op da jeg skulle forhandle løn men bare sendte et brev om hvad jeg skulle have i løn, tænkte jeg at dem gad jeg sq ikke betale til ...

Jeg valgte i stedet for det faglige hus..
Det koster 90 kr om måneden og efter to måneder har jeg krav på juridisk hjælp, jeg har allerede snakket med dem kun to dage efter jeg blev ansat og har fået en del hjælp fra dem i nogle tvivls spørgsmål som hverken min chef eller jeg kunne hitte rede i , og de var en lige så om ikke større hjælp end Hk nogen sinde har været...

Det bedste er nok at man kan tilmelde sig på nettet, og så sender de alt til en, adressen på nettet er www.detfagligehus.dk

Men måske det lige kunne betale sig for dig at finde ud af under hvilke område du er (HK 3F) eller hvad det nu måtte være, og så ring til dem og hør hvordan du skal forholde dig , jeg har haft HK i en anden by også end den jeg sluttede i og de var meget hjælpsomme...

Så det kan også have noget med afdelingerne at gøre...
Men en fagforening kunne det nu godt se ud som om du har brug for, man skal ikke udnyttes og man skal ikke gå syg på jobbet af skræk for at miste sit job :@:@:@
  Besvar med citat