Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2012, 02:31   #12
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
2-5-10 timer om ugen.

jeg syntes som så mange af de andre også, at det er mærkværdigt, at tilkende flexjob på så lat et timeantal. Dét er som tiderne er nu, meget svært selv for folk, som ikke fejler noget at få arbejde eller beholde det arbejde de har.

Jeg tænker egentlig også, at mht. timeantallet er der noget andet, som gør sig gældende, menlig det faktum, at der i lovgivningen står, at man på sigt skal opnå, at blive selvforsørgende via de tiltag som den sociale lovgivning ligger op til.

Men hvordan skulle man kunne opnå dette, med en arbejdsindtægt på X- antal timer.

Regneeksembel:
2 timer om ugen = 8 timer pr mdr.
Timeløn ca. 125, - pr time
8 timer X 125 = Lønindtægt på 1000,- pr mdr

Denne lønindtægt kan ikke modsvare éns udgifter.
Modtager man resten som Flexydelse, er man jo stadig på passiv forsørgelse og altså ikke! selvforsørgende.

Hvilket i min termologi må betyde, at Fp er mere realistisk.

Men hvad mener I ??

Er flexjobbet mere atraktivt, fordi man kan opnå en højere løn end F.eks Kontanthjælp eller er det, det sociale aspekt som tæller mest.

Maybeline2you, som tænker tanker
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat