Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2014, 20:52   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man skal godkendes til et ressourceforløb og det forgår ved at man skal igennem et rehabiliteringteam....og et møde hos dem...

Det er noget din sagsbehandler skal indstille dig til...og så er det rehabiliteringsteamet der skal indstille dig til det ressourceforløb...

Til sidst skal kommunen så godkende ressourceforløbet..

Inden man skal til det rehabiliterings møde...ja der skal man have lavet en rehabiliterings plan sammen med sig sagsbehandler...

Der skal også indhentes en lægeattest der hedder LÆ265 fra din egen læge...

Jeg tror at rigtig mange mennesker har det nøjagtigt som du har det...de har mistet tilliden til kommunen...de er direkte bange for kommunen....at de vil kræve meget mere af dem end de kan klare...

Nu kan jeg ikke udtaler mig om alle kommuner....

Men selve ideen med disse ressourceforløb...ja de er rigtig smarte...da det tager fat om flere ting og ikke kun det at du med djævlens vold og magt skal have et job...

Man kan jo ikke helbrede folk med et job...hvilket man skulle mene at alle forstod...

Men i et ressourceforløb...ja der kan man tage fat i flere ting....feks hvis der er noget behandling som du mangler...så kan man få det...

Mangler man feks noget motion...ja så kan man få det....

Mangler man en rigtig stille opstart i virksomhedspraktik ja så kan man få det...

Mangler man lidt fred og ro før man kan disse ting ja så kan man få det...

Det er alt sammen noget man skal finde ud af sammen med kommunen....alt efter hvad man har brug for..

Man vil få en gennemgående sagsbehandler...så man ikke hele tiden skifter sagsbehandler....sådan at den sagsbehandler bedre kan lærer en at kende...

Når dette er sagt...ja så er der forskel på kommuner....og ikke alle kommuner er så gode til disse tilbud man får igennem deres ressourceforløb...

Så hvis man er der hvor man ikke rigtig kan komme igang...uanset hvorfor...og man ikke er berettiget til førtidspension....ja så tror jeg personligt at et ressourceforløb vil være det bedste man kunne deltage i...

Når du skal have møder med kommunen/sagsbehandleren....har du så en bisidder med....

Hvis du kender en...det kan være en ven, kæreste eller nabo...som har lyst til at hjælpe dig...ja så kan du tage denne med til de møder....

Det hjælper altid hvis man ikke sidder der helt alene...

Lige til sidst ang det ressourceforløb....

Det værste der kan ske hvis du bliver godkendt til et ressourceforløb....og du senere finder ud af at det er det værste du er blevet udsat for og du ikke kan magte det....og du evt vil stoppe forløbet....ja det er at du ryger tilbage på kontanthjælp...

Ud fra det du har fortalt...ja så tror jeg virkelig at et ressourceforløb ville være godt for dig....når du nu ikke er berettiget til en førtidspension...og du ikke kan komme videre med din sag på anden vis...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat