Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2013, 01:09   #1
martinholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
martinholm er ny på vejen
Rådgivning vedr. afslag på fri proces

Hej alle

Jeg har haft en advokat på min sag om førtidspension i nogle år, og der har været noget brevskriveri frem og tilbage, uden noget positivt resultat.

Det har indtil videre kostet mig over 50.000,-

Beslutningen var så at kommunen skulle stævnes, og der skulle søges fri proces.

Jeg har så netop modtaget afslag på fri proces, som advokaten har søgt. Jeg bad om en vurdering af hvad det ville koste at køre en retssag uden fri proces, og fik et overslag på over 300.000,-

Her til aften sidder jeg og læser om retsager, og pludselig slår det mig at der da er noget galt.

Jeg har INTET erstatningskrav. Det eneste retten skal tage stilling til er hvorvidt kommunens vurdering er korrekt eller forkert, altså om jeg har ret til førtidspension eller ej.

Der kræves ikke erstatning af kommunen eller noget andet. Såfremt jeg har ret til førtidspension, er kommunen forpligtet til at give med tilbagevirkende kraft, men dette er jo ikke erstatning, og selv dette er jeg ligeglad med.

Jeg kan se at retsafgiften er på 500,- og at man i sager kaldet "Småsagsprocessen", hvor der ingen erstatning kræves, slet ikke har brug for en advokat for at føre en sag.

Men selv hvis sagen, fordi den måske er for kompliceret, skal overgå til almindelig retsbehandling, så burde disse omkostninger da på ingen måde løbe op i et beløb af 300.000,-

Lige nu sidder jeg helt fast! Det er 100% sikkert at civilstyrelsen ikke er meget for at give fri proces til sociale sager længere, og jeg kan ikke få det, men jeg SKAL have sagen i retten da alt dokumentationen går imod kommunens afslag.

Hvad kan jeg gøre?

Venligst Martin
martinholm er ikke logget ind   Besvar med citat