Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2011, 13:33   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Britta.

For min skyld behøver tråden ikke at blive slettet

Jeg måtte bare reagere. Du skal endelig ikke lade dig skræmme væk herindefra!!! Vi vil meget gerne hjælpe dig med netop DIN sag / DIT forløb

Noget jeg glemte at skrive er, at man når man ser på statistikken skal huske på, at fysiske lidelser er specificerede i en del forskellige kategorier (bevægeapparatet, kræft, nervesystemet m.m.) hvorimod der kun er én kategori for psykiske lidelser.
Når man så sammenlægger tallene for førtidspensionssager på baggrund af fysiske lidelser er der lige så mange der får såvel afslag som tilkendt den som der er psykisk syge der gør det.

Derfor er statistikken lidt misvisende efter min mening. Der er utvivltsom visse grupper af psykisk syge som har lige så "lille" chance for at få føtidspension som dem med sygdomme i fx. bevægeapparatet og andre grupper der har stor chance for at få den, men i og med statistikken ikke er delt op i fx. psykotiske lidelser, personlighedsforstyrrelser, affektive lidelser osv. ser det ud som om at enhver psykisk lidelse er ens.

Først længere nede i opgørelsen kommer der et tema om de psykisk syge der får pension, og først der er der tal på de forskellige diagnoseområder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat