Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2017, 23:03   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
førtidspension med revison

Hej FritzA

Jeg forsøger igen at skrive, håber det kommer på denne gang.

Var ikke klar over du også havde denne tråd, hvor jeg svarede i anden tråd til dig ang. § 20.

Der bør i en tildeling for FP med revision stå: "§ 20, stk. 1. 2. punkt (el. evt.2. punktum), da dette henviser til a. sætning i tidl., omtalte § 20 under bek. om social pensioner:

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Min fremhævning af 2. punkt/2. punktum i § 20.

Der er en alm. anvendt henvisningsform til den del af §, som omhandler det specifikke, her altså revision (genoptagelse).

Prøv at finde dit første papir, og se om de ikke har anvendt denne term der, og læs så i dit andet papir om et står der.

Ellers er der ikke andet at gøre end skriftlig at bede om en afklaring, og hvis det er anden omgang med revision, så ligedan en begrundelse for dette, da jeg personligt ville anke en sådan afgørelse. Kan på ingen måde forestille mig Ankestyrelsen ikke vil tage sagen, da der pt. ikke virker til at være nogle afgørelse af den salgs endnu. Det har næppe været intention med bekendtgørelsen, at der skulle genforlænges ad flere gange.

Nordjyllands beskæftigelsesankenævn skrev i 2012 flg.:

Citat:
Det forhold, at flere af borgerne er relativt unge, er efter vores vurdering ikke tilstrækkeligt grundlag for at fastsætte kontrol.
Der er ikke i Ankestyrelsens praksis eksempler på, at ung alder alene kan medføre fastsæt-telse af kontrol.
referater.aalborgkommune.dk/Pdf.aspx?pdfnavn=17700088.PDF&type=bilag

Mange hilsner

Gunvor

PS: jeg bemærker dog de bruger ordet "forsat", hvilket kunne tyde på den er med revision, men ikke alle sagsbehandler el. andre ved kommunen har store sprogfaglige kundskaber.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 20-05-2017 kl. 23:07. Årsag: PS:
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat