Se enkelt indlæg
Gammel 03-06-2010, 09:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hope123 Se meddelelser
Hej
Er blevet fyret og søger nu info om, hvad jeg kan forvente at blive udsat for i fremtiden. Der er intet, jeg hellere vil, end at finde nyt arbejde, men grundet min psyke (gentagne depressioner) kan jeg ikke klare hvadsomhelst.
  1. Tages der hensyn til kvalifikationer og evner, eller bliver man kastet ud i alverdens mærkværdigheder?
  2. Har man mulighed for at takke nej, hvis man på forhånd ved at dette ikke er noget for een?
hilsen
Hope123

Det vigtigste og det første du skal er at få lavet et fleksjobbevis hvis ikke du har sådan et, du kan evt printe det her ud og tage det med til dit første møde.

http://www.k10.dk/media/skema/fleksjobbevis.pdf

Og tag gerne en bisidder med det kan både lægge en dæmper på en ivrig jobkonsulent og det kan være en god støtte for dig ...

De kan ikke tvinge dig ud i noget som du i følge dine skånehensyn ikke kan, og hvis de sender dig ud i noget uanset det er aktivering eller kurser så bed altid om at få på skrift (nej ikke bed forlang ) hvorfor du er der skal være der , hvad formålet er , hvordan det kan bringe dig tættere på job og ikke mindst under hvilke § du er der ...

Og vil lige sige at jeg som flekser altså har været på ganske givtige kurser og ganske givtige praktikker (som ikke gav arbejde men venner for livet ) og en masse erfaring ...

Det behøver ikke være så slemt, hvis de kommer med et job som du ved at du ikke magter kan du godt gøre indsigelser mod det og elleres er der altid mulighed for de tre måneders praktik hvor du finder ud af hvad det er hvad du kan holde til og din chef har den samme mulighed, under denne periode er der mulighed for at skrive jobdagbog og pege på hvorfor du ikke mener det job er noget der kan klares af dig og er det i kambolage med dine skånehensyn så kan de ikke tvinge dig til at tage noget ...

Hvis du kommer i kontakt med et af de steder som de mennesker her i tråden skriver om , så er det vigtigt at du henholder dig til at du har været i job du kender din krop du er arbejdsprøvet og du ved hvor dine grænser går og det er vigtigt at du siger nej og fra de rigtige steder, gør man det på en god måde så plejer de altså at respektere det ...

Jeg kender mange flekser der stadig går hjemme og jeg kan stadig ikke finde i loven hvor det står at de skal aktivere , det er noget der kommer efter sommerferien og reformen tror jeg indtil nu bruger de en § i aktivloven der giver mulighed for at opkvalificere men det de så tilbyder dig skal også opkvalificere derfor er det død vigtigt at du får på skrift hvorfor du er der og hvad § du er der efter...

Men vent nu og se det kan jo være at det er positivt det du kommer ud i ...

MEN når det er sagt så husk at også som ledig flekser SKAL du sygemelde dig hvis du får det værre ...
  Besvar med citat