Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2010, 21:53   #3
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
du mangler kørsel til fritid

kørsel er jo ikke bare til lægebesøg, træning m.v.

Jeg har også fået godkendt kørsel til de sandsynliggjorte ture jeg ellers vil foretage mig, og så har jeg lavet et slags skema, hvor jeg har listet op ca. hvor ofte jeg skal disse ting. Disse ture er også blevet godkendt - det har været fx. ud over egen læge, akupunktør, træning, så har jeg også en hel del ture til andre ting fx. frisør x antal gange om året, tandlæge x antal gange om året, venindebesøg x antal gange om året/måneden, nødindkøb, møder på skole, ting med mit barn, hvor vi grundet min tilstand ikke kan tage offentlige transportmidler, og det er alt både fra venindebesøg, tandlæge m.v.

Jeg har ikke selv invalidebil, men gør i stor stil brug af flexture fra NT. Der er også en anden handicapordning, men uanset hvilken af de to ordninger man bruger, så skal jeg selv afholde udgifter til de første 104 ture om året. Men da jeg hver uge bruger bare til behandling 4 ture (to dage frem og tilbage), så bliver turene hurtigt brugt.

Det var helt fint for min kommune, at jeg sendte et skema ind hvor jeg skrev alle mine behov som listet op og ca. antal gange om måneden/året jeg forventede at disse ture skulle ske. Herefter skrev jeg så antal km turene havde, og ca. taksten det koster mig.

Det var nemt og overskueligt, og blev ikke sat spørgsmålstegn ved overhovedet, så husk at tage fritidstingene med også når du beregner kørsel.

Jeg har selv fået merudgifter til medicin, kørsel samt håndsrækninger. Mange andre ting har jeg ikke fået for, men beløbet blev hurtigt stort nok endda.

Held og lykke
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat