Se enkelt indlæg
Gammel 13-09-2015, 09:54   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har altid lavet forskellige former for håndarbejde, især har jeg altid elsket at sy på maskine. Det er dér jeg får tømt hovedet og ladet batterierne op.

Inden jeg fik problemer med ryggen kunne jeg sy i timevis.

I nogle år var jeg meget frustreret over, at jeg ikke længere kunne sidde ved symaskinen som jeg kunne før, det fyldte virkelig meget i mit liv.
Men efterhånden fandt jeg en måde at gøre det på.

I stedet for at sidde ved maskinen i flere timer, så begyndte jeg at sy lidt om formiddagen, lidt om eftermiddagen og nogle gange også lidt om aftenen. Afbrudt af hundeluftning, rengøring, indkøb o.l.
Og når man syr f.eks. en skjorte, så er der også af og til lidt der skal gøres i hånden, f.eks. sætte nåle i, ri en syning, o.l., når disse ting skal gøres, så sætter jeg mig nu hen i sofaen med det, i stedet for at sidde på kontorstolen ved symaskinen og gøre det.

Jeg kender ikke nærmere til din problemstilling, men måske kan du overveje, om tingene kan gøres på en anden måde. Snak om det med en der kender dig godt, om vedkommende evt. har et bud på hvordan du kan gøre tingene anderledes. Ofte kan mennesker omkring os bedre se mulighederne end vi selv kan, vi har det med at stirre os blinde på problemerne.

Jeg håber du finder en løsning,så du ikke helt skal opgive din interesse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat