Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2016, 20:07   #1
kristina99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kristina99 er ny på vejen
225 timers reglen og gensidig forsørgerpligt

Hej Jeg er ny herinde, for det er komplet umuligt for mig at få svar fra min kommune på om min tese er korrekt....hjælp en eller anden

Case: vi er et ægtepar som begge er på kontanthjæp og vi har forsørgerpligt overfor hinanden (så meget har jeg forstået). Jeg får kr. 10.900 og han får kr. 14.500, altså i alt ca. kr. 25.400.

I forhold til 225 timers reglen så er min ægtefælle blevet ramt af den, mens jeg er undtaget pga sygdom.

Som jeg kan regne ud, vil det koste os penge hvis han finder et fuldtidsjob til eks.vis kr. 28.000, fordi jeg så mister min ydelse.

Men hvis han derimod holder sig til at finde et deltidsjob så han har sine 225 timer, som selvfølgelig vil være en meget mindre løn, så "vinder" vi timefradraget til kr. 25,70.

Altså at hans lønindtægt selvfølgelig bliver modregnet i hans kontanthjælp, men at vi ekstra får udbetalt den lille gulerod på kr. 25,70

Så er det jeg tænker, at det faktisk koster os penge hvis han kommer i fuldtidsjob ? Jeg ved godt at han får et beskæftigelsesfradrag, men skal til gengæld betale am-bidrag og har transportomkostninger forbundet med det.

Kan det virkelig passe, at det hænger sådan sammen, for det virker helt ulogisk for mig ???
kristina99 er ikke logget ind   Besvar med citat