Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2012, 14:32   #41
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Fandt lige dette som beskriver forslagene rimelig tydeligt.

http://bm.dk/Aktuelt/Publikationer/A...oep_fleks.ashx

For mig (når jeg forhåbentligt bliver flex visiteret inden året er omme med mindre det hedder FP) som er lavt uddannet/lønnet betyder det ikke så meget så længe jeg er i flexjob.

Ledighedsydelsen er så en anden sag. 89% er ikke meget, men derimod er kontigentet til A-kassen tilsvarende lavere end normalt (hvad det så end vi sige.)Ledighedsydelsen er i forvejen lav, fordi man idag ikke skal betale til A-kassen, nu falder ledighedsydelsen yderligere 2% og så kommer der en udgift til A-kassen oveni, det blir hårdt at være ledig flexjobber. De aner ikke hvad de laver derinde på borgen. De syge bliver konstant straffet.

Er man ikke i A-kasse hedder det særlig ydelse (60% af dagpenge satsen) eller kontanthjælp (supplerende kontanthjælp er muligt, hvis man modtager særlig ydelse og er berettiget til mere i kontanthjælp, fx. som forsørger)

Jeg vil nu hellere på førtidspension så (selvom det jo heller ikke er nemt at få og arbejdsevnen skal være i minus, men bare hvis jeg skal tænke økonomisk. Eftersom at det er så svært at få job, så gælder det nok også flexjob, selvom det bliver bedre for arbejdsgiveren at ansætte flexere nu. Men ledighedsydelsen kan man jo ikke leve af,det er jo helt hen i vejret.

Håber de laver lidt ændringer i reformen, men tror desværre den går igennem, den minder jo om den blå blok fremlagde før regeringsskiftet.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat