Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2019, 22:27   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbr

Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbringelse, når de søger om mere støtte

https://politiken.dk/debat/debatindl...om-mere-støtte

Relationen mellem system og forældre til børn med handikap er som et psykisk voldeligt parforhold.

»Du beder om meget hjælp – du skal vist have vurderet din forældreevne«. Sådan lød beskeden til en mor til et barn med handikap, der bad om mere hjælp og støtte fra sin kommune.

Jeg snakker efterhånden jævnligt med forældre til børn med handikap, der bliver truet med anbringelse, efter de har ansøgt om mere hjælp og støtte. Her presses de typisk til at vælge ’frivillig anbringelse’ – for deres egen skyld.

På nuværende tidspunkt deler forældre til børn med handikap deres historier under #enmillionstemmer. Hvis man ellers giver sig tid til at læse historierne, bliver det hurtigt tydeligt, at truslen om anbringelse er hverdag for nogle forældre, og det forhold at frygte sin kommune forekommer nærmest at være almindeligt for de pågældende forældre.

Relationen mellem system og forældre er som et voldeligt parforhold, hvor systemet er den økonomisk uafhængige part, der truer, mistænkeliggør og kontrollerer forældrenes adfærd og behov. På samme måde som i et voldeligt parforhold kan forældrene ikke bare afskære kontakten til systemet. Ligesom visse mennesker ikke kan forlade deres voldelige partner – f.eks., fordi de håber på bedre tider – kan forældrene ikke forlade systemet, da deres overlevelse som familie afhænger af den hjælp og støtte, som de modtager.


Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat