Se enkelt indlæg
Gammel 16-11-2015, 15:54   #67
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kan huske at jeg læste en artikel om en mand, der havde fået afslag på handicapbil. Han manglede vidst det meste af det ene ben.
Begrundelsen for afslaget: "tilstanden er ikke stationær"
Artiklen er her: http://ekstrabladet.dk/velfair/article4720058.ece

Og så en der godt nok ikke er kommune, men læger:
Praktiserende læge nægtede at henvise mig til psykiater, selvom min psykolog havde givet mig et brev med, hvor hun på det kraftigste anbefalede det. Lægens grund: "der er 2 års ventetid på psykiater, så det kan ikke betale sig.
Jeg skiftede læge, og kom til psykiater efter maks 3 mdr. Har indtil videre gået ved den psykiater i mindst 2 år.

Så var der udredningsteamet der nægtede at give mig diagnosen ADD. De ville ikke høre mig fortælle om min barndom, det ville de kun høre om fra en der kendte mig. Jeg havde ikke symptomer på ADHD fra jeg var barn, lød svaret.
Nej, selvfølgelig havde jeg ikke symptomer på ADHD, når det var ADD.
Udover det, så har min psykiater hørt, at udredningsteamet ikke ville anerkende ADD som en diagnose.

MEN jeg havde jo symptomerne, så udredningsteamet kalder det "svære kognitive forstyrrelser"
Min psykiater har så valgt at lade mig prøve ADHD medicin, og det må siges at virke glimrende.

Og så en andens historie, som er vedr kommunen:
Han sad til møde, og skulle forklare om sin situation og sig selv, så de kunne vurdere om han var i målgruppen for en revalidering. Da mødet så er slut, siger dem han var til møde med: "ja, du er i målgruppen til revalidering. Du får en tid til et møde med en anden, og så skal du bare fortælle vedkommende det du fortalte os."
Han kigger så på dem, og siger: "så vidt jeg kan se, så sad i og tog notater under mødet. Jeg ved ikke om det lyder helt tosset, men hvad nu hvis i sendte det i en mail til den person jeg skal snakke med?"
De kigger på hinanden, som om en åbenbaring er gået op for dem: "jo, det var da en god idé!"

Synes den er virkelig underholdende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat