Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2009, 11:41   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Støjbergs for at sige det rent ud "ækle" refusions regler der vejer højere end sygdom og smerter ... Gud ved hvor mange mennesker der dør af det i fremtiden og alle de der bliver syge og finder ud af at de skal i aktivering selv om de er hundesyge og dør af det?

Ellen Ryes bog "syge i tvangsaktivering" er forgæves...

Støjberg har ansvaret.

vi må have en anden regering der er mere for menneskers ve og vel end penge.

Venstre og K og DF er i sandhed en skændsel eller det der er værre over Danmark nu efter de har smadret de syges ve og vel.

Man sparker ikke til syge Støjberg.


Men det gør hun ?



http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2446
Kan kun give Bettina Post ret... igen en hulens masse beaurokratisering, selv om der blev lovet at det skulle aftage, samt mistro til alt der befinder sig på en overførselsindkomst...

En af de ting jeg dog stadigvæk studser over er, at man flere gange (også fra socialrådgiverforeningen og deres formand) omtaler at "sygedagpengemodtagere, så kommer under samme regler som kontanthjælpsmodtagere"... det er ikke nogen hemmelighed, at kontanthjælpsmodtagere altid har haft endnu dårligere tarv end både dagpenge og sygedagpenge, men når man nævner kontanthjælpsmodtagerne i en artikkel, hvor man samtidigt anfægter regeringens syn på medmenneskelighed overfor dem på sygedagpenge, så forstår jeg ikke at man aldrig kæmper lidt for kontanthjælpsmodtagerne også?

Hvis det er så inhumant at losse sygedagpengemodtagere i røven og smide dem i aktivering efter 8 uger, at man sammenligner det med kontanthjælpsmodtageres vilkår, uden at nævne at det også er inhumant (sygdom er vel sygdom, hvad end man er på sygedagpenge eller kontanthjælp?) overfor dem, så synes jeg at det giver et indtryk af, at man også i socialrådgivernes afdeling opfatter kontanthjælpsmodtagere som noget laverestående... ellers ville de vel gå på barrikaderne for dem også!?

Synes man meget nemt får den tanke, at kontanthjælpsmodtagerne bliver ignoreret i mange henseender, hvor man brokker sig så snart det omhandler sygedagpenge, eller dagpenge generelt... det er ikke fair.

Sidst redigeret af Razmo; 12-08-2009 kl. 11:44.
  Besvar med citat