Se enkelt indlæg
Gammel 22-09-2009, 11:08   #38
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Er igen ved at gå rigtig meget i panik (det er min angst der kører rundt med mig) og jeg har lige nogle spørgsmål I måske kan svare på.

Jeg har selv forsøgt at søge rundt i forummet efter svar, men kan ikke umiddelbart finde noget konkret om det. Det handler om min ressourceprofil. Den var jeg til møde om d. 9 september, men jeg har ikke set nogen kopi endnu af den. Webmaster var så rar at gøre mig opmærksom på, at jeg skal huske, den skal partshøres og at det SKAL ske FØR der falder afgørelse i min sag.

Nu er det jo bare sådan, at loven siger, at jeg skal have besked senest 2 uger før mine sygedagpenge udløber, dvs. jeg skal senest have besked af kommunen d. 17. oktober (de udløber d. 31. oktober). Dvs der er altså kun 3½ uge til. Selv hvis jeg mobiliserer al min optimisme, så kan jeg bare ikke se, at jeg skal kunne nå at få den partshørt inden da.... og da slet ikke med det snegletempo kommunen arbejder med i forvejen.

Kan jeg gå ud fra, at hvis jeg ikke når at blive parthørt i min ressourceprofil at de alene forlænger ud fra det? Eller kan jeg vitterligt risikere pludselig at stå uden nogen som helst form for indtægt, fordi kommunen stopper sygedagpengene trods ressourceprofilen er der, men ikke godkendt af mig? Det vil være en KÆMPE katastrofe for mig, hvis jeg pludselig står uden indtægt eller bliver forvist til kontanthjælp. Så mister jeg min lejlighed og min gæld bliver endnu større. eg føler slet ikke min sagsbehandler tog det særlig alvorligt, at det med min økonomi og usikkerhed omkring min bolig er noget som stresser mig enormt meget. Jeg sagde det direkte til mødet om RP'en.

Jeg har også tænkt en HEL del over den ressourceprofil. Man kommer jo i tanke om en hel del man gerne ville have sagt EFTER man har været til møde. Jeg synes jo personligt det gik lidt vel stærk til det møde. Efter 40 minutter var jeg ude af døren igen og der havde hun også lige nået at tale med mig om de papirer hun ikke havde fået, om Job-linjen, at jeg gerne ville have hun indhentede ting fra den psykolog og fys jeg gik ved der osv. Så jeg tror vel vi reelt nok kun brugte 30 minutter på den RP... og jeg har SLET ingen føling med hvad og hvor meget, for hun hoppede rundt i punkterne.

Så ja, indrømmet, jeg er ved at gå rigtig meget panik, for jeg føler ikke jeg har fået sagt det jeg gerne ville og at hvis jeg tilføjer det når jeg får RP'en til gennemlæsning at det vil blive tolket som at jeg har tilbageholdt oplysninger.

Jeg er også ved at gå grundigt panik over, at jeg har min sidste samtale på henvisning hos min psykolog d. 5. oktober. Så skal jeg selv til at betale hele gildet, altså over 900 kr pr. gang.
Jeg skal passe min behandling, ja, men det bliver mig totalt umuligt at komme afsted så ofte som jeg gør nu. Jeg går nu ca. hver 2½-3 uge. Nu bliver det nok max hver anden måned.
Jeg er bare hundeangst for, at kommunen vil tolke det som, at jeg ikke vil passe min behandling, for det står i alle mine papirer at jeg går ofte til psykolog. Havde jeg haft råd (jeg har et rådighedsbeløb på 2300 kr når banken har trukket sit og de penge skal også dække psykolog og min medicin) havde jeg gerne gået 2-3 gange om måneden.

Jeg HAR gjort opmærksom på, at det er på henvisning og at den snart udløber OG at jeg ikke kan få flere behandlinger. Har fået de 2 x 12 man kan få med diagnosen let til moderat depression.

Jeg har spurgt kommunen om at få økonomisk støtte til min behandling, men det er blevet purre afvist med, at det giver de ikke. Så er der noget med, at jeg kan søge om hjælp til enkeltudgifter - som jeg har fået oplyst herinde - men det kan jeg slet ikke se mig ud af. Det kan godt være jeg spørger dumt, men skal man så søge for hver behandling?

Undskyld, jeg ved godt det er en kæmpe omgang jeg kaster ud (og op) lige nu, men jeg er ved at gå helt i spåner over jeg ikke kan finde hoved og hale i noget. Jeg er så angst for at knække endnu mere både psykisk og økonomisk.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat