Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2012, 20:59   #2
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Jeg tænker at du først og fremmest skal gå en rigtig god snak med din læge om hvilken behandling der skal til.

Der er gode chancer for at du opfylder betingelserne for at få en henvisning til psykolog, som betyder at du får tilskud til behandlingen, men skal stadig betale en betydelig sum selv. Omkring 300 kr. tror jeg - men det er et slag på tasken.

Har du stadig ikke råd til at betale behandlingen har du mulighed for at ansøge om enkeltydelse til betaling for behandlingen. Det foregår som regel i din kommune i Borgerservice.
Det er en vurdering af dine indtægter og udgifter og om du bør kunne betale din regning selv - samt om der er sket en social begivenhed, der gør at du kan betale regningen/kunne have forudset det.
Det er dog min erfaring at de er skrappe med deres vurderinger - det er dig ingen grund til ikke at søge samt evt. at klage over afgørelsen, hvis man får et afslag.

Du kan også høre om der er mulighed for at blive henvist til et behandlingstilbud i socialpsykiatrien/psykiatrien? Din læge bør kunne rådgive dig om hvad der er af muligheder her.

Vær opmærksom på at hvis man modtager sygedagpenge og den lægeanbefalede behandling er psykologhjælp, så er man forpligtiget til at følge den.

Men start med at snakke med din læge - det vigtigste er i virkeligheden at du får det bedre.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat