Emner: Advokat
Se enkelt indlæg
Gammel 04-08-2009, 15:55   #4
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Hej Peter og mange tak for dit hurtige svar :O)

Jeg har gennem alle årene jævnligt bedt om aktindsigt og har snart så mange papirer at jeg ville kunne varme et hus op gennem flere vintre

Jeg gik direkte fra min løn og på kontanthjælp idet kommunen dengang gav afslag på revalidering og flexjob... jeg aldrig har søgt

Jeg ingav ansøgningen i dec 2003, modtog brev om at den blev behandlet i socialafdelingen hvorfra jeg ville få svar når der foreligger en afgørelse... siden har de kategorisk nægtet at der foreligger en pensionssag.

Jeg er tilknyttet jobcenteret, de lukkede for 2 år siden min kontanthjælp og har nægtet at samrbejde med min egen læge samt indhente papirer fra min tid på smertecenteret osv.

Jeg er i dag kronisk smertepatient, har fået ødelagt nervebaner i nakke, ryg og bækken. Har piskesmæld, en sammensunket disk i lænden og har udviklet slidgigt i skaden i lænden samt ca midt i ryggen.
Jeg er dækket af morfin 24 timer i døgnet og får også anden medicin for at kunne fungere i det daglige.

Jeg har de efter ulykken været placeret i gruppe 5 og ressourceprofilen blev udfærdiget for godt 5 år siden. Jeg har ikke fået et eneste tilbud om arbejdsprøvning, men derimod ville de for 2 år siden aktivere mig 37 timer, kursus til at lære at skrive ansøgninger osv. Jobcenteret lukke min kontanthjælp og jeg ankede, og efter 3 måneder uden indtægt, og 5 dage før møde i fogedretten hvor mine 2 børn og jeg skulle sættes på gaden, vandt jeg anken. Nævnet angav at kommunen ikke havde hjemmel til at lukke hjælpen, og stadfæstede ligeledes at der foreligger en pensionsansøgning, som kommunen SKAL behandle.

Det eneste der er sket er at de sidste år bad om en generel heldbredsattest, den fik de 1/4 2008. Den ligger stadig i en skuffe på centeret og er ikke nået videre, ej heller ifølge seneste aktindsigt. Attesten siger at al aktivering og jobtræning er udelukket.

Efter mange års fejl og bøvl fra kommunens side foregår ALT på skrift ligesom jeg heller ikke møder op uden bisidder. Dette er de rasende over, forlanger telefonnummer og har gennem de sidste 7-8 måneder generet mig på en ny måde. De sender breve så sent at jeg modtager dem efter den dato de indkalder til opfølgende samtale. De tilbagedaterer breve så de kommer for sent. Jeg har klaget over dette til souchefen i afdelingen, som også var hende der uretmæssigt lukkede min indtægt for 2 år siden. Hun svarer ved at sende mig en indkeldelse som jeg modtog 57 minutter inden de ville holde mødet.

De er opmærksomme på mit problem med møder efter frokost (pga smerter) samt at jeg skal indkaldes i ordentlig tid, både af hensyn til tilrettelæggelse af transport og bisidder men også fordi jeg mange dage slet ikke kan komme ud af huset.
Denne gang mener de at 57 minutter er en okay tid til indkaldelse, og har igen lukket min kontanthjælp da de siger jeg er udeblevet...

Jeg er nødt til at få fremtvunget en afgørelse i pensionssagen, så længe der ikke kommer en sådan kan jeg jo intet anke eller gøre andet ved. Og jeg mener, de 3 månders sagsbehandlingstid er jo for længst gået, og jeg ligger stadig i en skuffe og er på 7. år på en midlertidig hjælp, fuldkommen overladt til deres forgodtbefindende... Det er virkelig frustrerende

Puha det blev en lang omgang, håber det blev en nogenlunde forklaring
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat