Se enkelt indlæg
Gammel 27-09-2012, 13:59   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heltinde Se meddelelser
En lille update:

Jeg er nu blevet kontaktet af firmaet Schultz (dem med LovGuides til kommunen) og har haft en meget behagelig samtale. De er helt uden skyld i udformningen af de bilag, min nabo har fået af kommunen, og som henviser til en forældet bekendtgørelse.

Der er ganske enkelt sket det, at kommunen ganske vist har opdateret datoer og nummeret på bekendtgørelsen i deres interne dokument (dog ikke den sidste ændring, der skete april 2012). Men de har ikke opdateret indholdet i hvad, der gerne må modregnes i ledighedsydelsen. Her står der stadig direkte, at svagelighedspension gerne må modregnes.

Interessant, ikk'?
Schultz har faktisk slet ikke nogen ansvar i, om en sagsbehandler følger den gældende lov eller ej. Det skal de selv.... Schultz er en intern arbejdshjælp til sagsbehandlere i deres arbejde, og derfor selvfølgelig ikke tilgængelig for andre.

Det er da også undrende, hvis de har henvist til Schultz i en afgørelse. Det kan man ikke, det er blot en henvisning til gældende lov, de skal sikre sig selv, om det NU er den gældende lov eller ej. Jeg kender godt selv Schultz.

Så det er kommunen, man skal få i snak.

Jeg har set flere, der har oplevet, at de fortsat får trukket i deres ledighedsydelse.... Det bør være et opråb til i medierne, men ikke sikkert det hjælper... Men man kunne skrive et brev til Statsforvaltningen i Regionen og gøre dem opmærksom på, at der er mange kommuner som har "glemt" at følge den nye lovændring....

Men spørgsmålet kan jo så også være, om folketinget (ministerium) ikke lige har gjort kommunerne opmærksomme på det... Hvis ikke, så er det klart, at kommunerne er helt uviden om det, pånær hvis de selv har fundet ud af det, at der er kommet en ny lov. Det kunne være, at arbejdsmarkedsstyrelsen bør inddrages... Jeg mener, de har en del af ansvaret for, at vejledninger bliver fulgt i kommunerne. Deres hjemmeside er www.ams.dk Man kan oplyse dem, at via K10 kan man få kendskab til flere, der oplever den her situation... Mit forslag er at arbejdsmarkedsstyrelsen skal kontaktes...

Hvis du som nabo vil skrive på naboens vegne, så husk lige en fuldmagt fra naboen til at lade dig klage på dennes vegne. (da naboen jo er parten i sagen ifølge loven).

Sidst redigeret af curls; 27-09-2012 kl. 14:02.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat