Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2018, 10:48   #10
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men måske det er gjort fordi kroniske smerter ofte giver kognitive problemer, jeg er fx blevet langsommere til at lære nyt, langsommere til at læse en tekst der skal huskes, følsom overfor lys/lyde når det gør mere ondt end “normalen”, kan få så ondt at jeg ikke kan huske hvad et ord hedder eller bytter rundt og siger op men mener ned

Andre har andre kognitive problemer som overskueligheden osv osv, men hvis det ikke er et problem for dig har det jo ingen indflydelse for hvilken praktik du skal i - har du spurgt ind til hvorfor hun mente det, måske der er en mening bag, selv om den kan være forkert og skal rettes.

For mig selv nåede jeg langt længere med sagsbehandleren ved først at spørge ind til hvorfor mener du? Skriver du? Antager du? Osv for hvis jeg så ikke var enig fik hun en større forståelse for hvor præcis mine problematikker lå
Jeg har ingen kognitive udfordringer - jeg er færdigbehandlet dvs. alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Jeg har været ALLE steder tror jeg. Smerteklinikken, Rygcenter, Gråsten Gigthospital (har ikke gigt), gigtlæge, 2 forskellige sygehuse (MINDST 10 læger er jeg undersøgt af på sygehusene), neurolog, 2 forskellige "egen læge". 2 træningsforløb ved quick care(varmtvandstræning og alm. Træning/sidst nævnte blev jeg meget dårlig og forværret tilstand). Derudover har jeg modtaget akupunktur på sygehus ved fysioterapeut. Ja så er der lige de fysioterapeuter og kiropraktorer jeg selv har betalt ved siden af.

Jeg har presset min gamle læge til de fleste "eftersyn" da han ikke vidste hvad det var jeg fejlede og var lidt opgivende. Jeg har taget initiativ til rigtigt meget.

Jeg er medicinfri og kører stramt management på min smertemestring.

Jeg har skånehensyn løft 5 kg træk skub 10-15 kg og ingen EGA.

Og er pis hamrende træt af at skulle være parkeret - Jeg skal genoptrænes til arbejdsmarkedet - Ja fint nok - jeg vil gerne arbejde! Jeg (min krop) tåler bare ikke fysisk belastning.
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat