Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2006, 22:09   #36
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad må en lægekonsulent...

Jeg synes det er meget voldsomt at konkludere at systemet kun er til for systemet og ikke for mennesket. I bund og grund kritiserer du mit arbejde på det groveste - men lad nu det ligge -jeg har forståelse for folks frustrationer.

J-M du skriver lægekonsulenter er ikke læger, de er konsulenter!! Det er så meget meget forkert, for lægekonsulenter er faktisk helt almindelig praktiserende læger, der har sig et ekstra arbejde som lægekonsulenter i blandt andet kommuner og forsikringsselskaber. Deres uddannelse er læger i alment medicin - hvilket vil sige en ganske almindelig praktiserende læge helt som din egen praktiserende læge. Nogle har så taget nogle overbygninger på deres lægeuddannelse og er således speciallæger fx i psykiatri.

Det er korrekt at de skal oversætte lægepapirer - men de må også gerne udfra de lægelige oplysninger vurdere, om en borgers arbejdsevne er nedsat - altså om den og den lidelse medfører nogle skåne behov i forhold til at arbejde på ordinære vilkår.

Det lægekonsulenten IKKE må er, at vurdere om en person er berettiget til det ene eller det andet. Men altså en vurdering af skånebehov må de gerne!!

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat