Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2010, 14:46   #1
IH10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
IH10 er ny på vejen
Et stort problem vdr. brøkpension.

Hej allesammen.
Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber folk herinde kan hjælpe mig med, da de i kommunen kun kommer med svaret "sådan er det bare".

Jeg er førtidspensionist og min brøkpension er beregnet til 13/40, og det samme gælder for min hustru.

Kan det passe at de ikke medregner mit 5 årige ophold i asylcenter, som bopælstid i DK, men at de kun regner fra hvor jeg fik opholdstilladelse og cpr-nr.?

Jeg har renteudgifter på 16.000 kr. om året, og en industripension på 30.000 kr. om året.
Industripensionen er den eneste yderligere indtægt jeg har, min kone har kun brøkpensionen.

Det nager mig bare at min industripension ikke bliver betalt ved siden af min førtidspension, dvs. jeg får ca. 4200 inkl. min industripension, hvor jeg mener jeg burde få 4200 som er min brøkpension(som min kone også får) samt ca. 2500 ved siden af, altså 6700 kr om måneden.

Ellers er der vel ingen grund til at få industripension hvis man ikke kan få den udbetalt ved siden af, så jeg får altså det samme i pension udbetalt som min hustru(ca. 200 kr forskel fra min hustru), selvom jeg har min industripension ved siden af, kan det virkelig være rigtigt at det er sådan?

Håber der er nogen herinde der både har tid og viden omkring dette.
IH10 er ikke logget ind   Besvar med citat