Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2012, 03:18   #14
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
[QUOTE=fabrix;205686]Tusind tak for alle Jeres input, det er en lettelse at få lidt hjælp fra andre.

Inden SDP udløb, blev han igen bedt om at afgive en statusatt. Han blev bedt om at bedømme om min tilstand var stationær, eller om han kunne give en dato for raskmelding.
Han skrev en meget ærlig status om hvordan situationen så ud, men i forhold til SDP reglerne, en meget "flagrende" status.
Han beskrev at han mente at der kunne blive tale om varige mén, og at han mente at jeg skulle forlænges med henblik på vurdering af arbejdsevne.
Men han skrev ikke direkte "stationær" - hvilket han ikke mente han kunne afgøre alene.
Desuden bad han kommunen om at indhente en psykiarisk vurdering af mig. (lokal psyk. havde v/ første henvisning af mig fra egen læge, bedt om at jeg skulle op i medicin, før de ville tage mig i behandling).
Så lægen har været på banen fra start.
Jeg har været på SDP i 52 uger, og har aldrig fået forlængelse.

Kommunen anerkender at jeg er syg, men da jeg pt ikke er stationær (iflg. egen læge) vil de ikke bruge penge på en arbejdsevne vurdering.
Kommunen skal udarbejde en arbejdsevnevurdering inden de må stoppe sygedagpengene.
"Før ophør af udbetaling af sygedagpenge skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden for at
vurdere, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Beskrivelse af arbejdsevnen skal fremgå af ressourceprofilen".

Kilde: http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Besk%...2009_10_18.pdf

Så alene af den grund står du med en god sag i BAN.


Men der er bare den hage ved det, at kommunen ikke må forlænge sygedagpengen administrativt, mens de udarbejder ressourceprofilen. Se denne principafgørelse:http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Grundlæggende må man sige det er dårlig sagsbehandling.
Håber dette gav nogle indput du kunne bruge
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat