Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2009, 13:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kig lige her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

og læg mærke til det her

Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

3) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

4) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.

Og så tager vi lige den her ...

Citat:

§ 3. Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
De jeg har gjort fede er mere end relvante for dig , hun skal ikke bare prøve at finde ud af hvor du skal henvende dig hun skal komme tilbage med en liste og anvisninger hun skal med andre ord nu til at tjene sine penge på at SERVICERE dig ,.... føøøj tænker hun ...


§ 4 er også god at have ...

Jeg ved ikke om du har optaget din samtale med hende eller om du har haft bisidder med,men hvis jeg var dig så ville jeg sætte mig ned og skrive et brev til hende sådan at hun ikke "glemmer" eller at ting du har søgt er blevet væk ..


Du kan jo ganske kort og godt skrive til hende ...
Citat:
Tak for besøget (dato)

Som jeg også oplyste dig om på vores møde så er der nogle ting jeg ønsker at søge, du sagde på mødet at det vidste du at jeg fik afslag på og derfor har jeg være ude og hente hjælp...

Jeg kender ikke kommunen og dens indretning og derfor ved jeg ikke hvor jeg skal henvende mig i de forskellige sager, og derfor tillader jeg mig lige at gøre dig opmærksom på dette ...

§ 3. Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.


§ 5. Kommunen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Jeg forventer derfor at jeg kan få hjælp rådgivning og vejledning i hvor jeg skal hente div papir til div ansøgninger ligeledes tillader jeg mig at minde dig om at du ved mødet pointererede at jeg ikke ville kunne få en pension men at jeg fastholder at jeg vil søge pension efter § 17 på forliggende grundlag

Jeg ser frem til din respons på min skrivelse og gør opmærksom på
§ 3. Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097
MVH
  Besvar med citat