Emner: Hjælpemiddel
Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2012, 16:20   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Enkeltydelse gives dog til den mest økonomiske løsning, så det er kommunens tandlægekonsulent der vurderer om det er nødvendigt med implantat, eller en billigere løsning vil kunne bevare din tyggefunktion.

Og implantat er næppe den billigste løsning.. men måske kan du vælge selv at betale forskellen fra billigste løsning og så til implantatet, det ved jeg ikke.

Hvis du tager til Tyskland eller Polen kan du få lavet et implantat til det halve somregel, så det er måske en endnu billigere løsning end at få tilskud fra kommunen til en behandling herhjemme.

Hejsa Pip.

Har ingen erfaring vedr. kommunens tandlægekonsulent, men der er ingen anden løsning end implanat.

Jeg har tandkroner på de tilstødene tænder, tandbøjle med tænder kan ikke hæftes på tandkroner.

Men kan se, at det nok er håbsløst at søge om enkelt udgift - ydelse.

Der står på kommunens side, at hvis man har formue, eller kan få banklån, kan man ikke modtage enkelt udgift - ydelse.

Og jeg bor i andelslejlighed. Bliver af kommunen betragtet som formue, de vil jo nok sige at jeg har friværdi i andelsbolig, kan tage banklån i den.

Ved godt man kan tage til udland, at behandling er billigere der, men når man nu ikke har pengene til rejsen og behandling ?

Må indrømme, at jeg nu heller ikke magter at tage til udlandet, har flere forsk. Sygdomme, Bl.a - med hovedpine, immunsystem, gigt, osv. kan ikke klare kulden, får kraftigere smerter i knoglerne.

40 års arbejde slider og kan mærkes i skroget

Og ja, så er der jo lige det, at man skal stå til rådighed på arb. marked ellers mister man sin fleksjob - ledighedsydelse.

Hvad gør man så ? Måske sku jeg begynde at finde mine guld smykker og sølv frem, sælge alt, selv om guldprisen ikke er på toppen lige nu, det kan man jo blive nødt til.

Valget er - hvad man ønsker sig. 2 nye tænder el. pynteting. Jeg vælger tænderne, det vigtigste må være at ku spise, se normal ud. Flydene kost / sluprekop er altså ik lige mig.

Jeg er ikke fattig, for jeg har bopæl, råd til mad, computer, men lige nu føler jeg mig altså fattig. Suk...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat