Emner: Stationær
Se enkelt indlæg
Gammel 27-05-2010, 20:55   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er ikke korrekt MTVRV1,

erhvervsevnetabet udregnes efter arbejdsskade efter indtægten 1 år inden skaden skete. og % delen udregnes efter det tab man har efter man enten er tilkendt førtidspension eller fleksjob. hvis jeg har forstået det korrekt. og så er der vist noget om at man ved fleksjob udregner det efter de timer man er fastsat til at kunne arbejde, men der er jeg usikker så hæng mig ikke for det.

det betyder for os her i huset, at jeg som var postarbejder og på barsel inden min arbejdsskade, altså meget lavlønnet, får mindre i % end min mand som året inden var højtlønnet, altså ikke noget nær din løn:-).. han har fået 75% erhvervsnedsættelse. så vidt jeg husker..
så skulle det være en anden måde de udregner det på i private ulykkesforsikringer og erhvervsevnetab, tror jeg. jeg er ikke helt stærk i det, da jeg selv ikke er nået til vejs ende og kæmper en kedelig kamp med kommunen.
Om der evt er en maxgrænse for hvor høj en indtægt de regner med, ved jeg så ikke. jeg ved man bliver sat ned i takst for hvert år man er over 40 når skaden sker.

man kan også søge en del svar på ASK egen hjemmeside, og evt beregne ca hvad man får i erstatning..
og der står også omkring det med at få et beløb kapitaliseret, som skal ind på en erstatningskonto direkte fra forsikringen, så man skal oprette sig en konto inden og aflevere kontonummeret til dem som skal betale. for at sikre sig at pengene er beskyttet.
alt man køber for/fra den konto skal på kvittering, hvor der direkte står at tingen, er købt for erstatningspenge. især hvis det er bil og hus.. en ny blender er måske ligegyldigt..hæhæ..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat