Se enkelt indlæg
Gammel 23-02-2011, 12:17   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg tror ikke jeg kan få gældssanering efter meget en søgen på nettet. og har ikke gæld til skat men til kommunen en kassekredit og su.. men jeg overvejer at stoppe de betalinger til su og kommune. for vi har intet at leve for.. og med begrundelse vil jeg sammenligne hvad vi har i forhold til hvad loven § skriver om hvad en familie som os skal have.. men har nu søgt i 2 timer uden at finde noget.. og har også forsøgt her på k 10. så derfor tænker jeg at jeg søger forkert.. ss

hvad er en §34 for aner ikke meget og paragraffer..
Tassi har ret man kan ikke bruge de tal til meget, da kommuner mener at det er vurdering ...

Du skal have fat i skat ang din kommune gæld og din su ..

Du kan søge om eftergivelse af disse når du er førtidspensionist men ved godt nok ikke hvordan det ser ud med dette når du er gift .. (samlevende)


§ 34
Citat:
Aktivlovens §34 - særlig støtte
af Mette Østerdal Sidst opdateret 25/10 2007 16:52

Hvis du som modtager af kontanthjælp har høje boligudgifter eller en stor forsørgerbyrde, kan du få en særlig støtte, som skal være med til at sikre, at du kan forblive i din bolig, selv om du har mistet din lønindtægt

Støtten er ikke tænkt som en ubegrænset støtte, og der kan fastsættes varighedsbegrænsning på støtten. Det skal forud for udbetaling af denne støtte undersøges af kommunen, om du kan få en billigere bolig.

Der er nogle konkrete persongrupper, som ikke kan få denne særlige støtte. Det drejer sig om ægtepar, hvor den ene ægtefælle har valgt at være hjemmearbejdende, samt udlændinge som har søgt asyl, men endnu ikke fået afgjort deres ansøgning om opholdstilladelse. Derudover drejer det sig om unge under 25 år, som får hjælp efter ungesatserne og personer der modtager orlovsydelse efter lov om orlov.

Størrelsen af den særlige støtte afhænger af ansøgerens behov i form af boligudgifter og antal af børn.
prøv også lige at læse den her tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12835
  Besvar med citat