Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2008, 12:54   #36
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Sikken "undervisning" i metoder i det danske velfærdssamfund, hvor målet er forsikringer... som IKKE dækker, fordi der undervises, som beskrevet i linket.

Se, hvad fysioterapeuter skal undervises i til september:
http://nordjylland.fysio.dk/graphics...0sept%2008.pdf
Jeg er også helt blank, når jeg bare forsøger at gætte mig til, hvad danske fysioterapeuter skal med en TERM-undervisning? Kunne det tænkes, at TERM-modellen forsøges spredt til så mange faggrupper, for at omringe og "uskadeliggøre" disse sølle patientgrupper, som lægestandens bundskrab bare er for dum til at behandle?

I denne anledning (TERM-kursus) har vi sendt en mail til Danske Fysioterapeuter:

Danske Fysioterapeuter
Nørre Voldgade 90
1358 København K

D. 22. august 2008

Til Afdelingschef Nina Holten - [email protected]

Som en menig borger og evt. fremtidig bruger af fysioterapi i offentligt eller privat regi, samt på vegne af nuværende og fremtidige fysioterapibrugere, tillader jeg mig herved at spørge om formålet med en bestemt kursustype, jeg ser er udbudt for fysioterapeuter i Aalborg d. 3. september 2008 iflg. dette link - klik HER!

Jeg ser, at overlæge Claus Rasmussen, reumatolog på Vendsyssel Sygehus skal deltage med et foredrag om "Betydningen af uafklaret økonomisk kompensation for forløbet af rygsmerter". Idet jeg er bekendt med Claus Rasmussens årelange heksejagt på svært skadede arbejdsskadepatienter og kender efterhånden en del til Claus Rasmussens argumentation og mål for hans opmærksomhed, kan jeg ikke, med min bedste vilje forestille mig, hvilken fordel eller mål skulle danske fysioterapeuter opnå ved at acceptere og iværksætte denne "viden", de i givet fald erhverver dem ved at deltage i dette foredrag?

Vil det sige, at danske fysioterapeuter skal fremover dele deres interesse i patienten mellem vedkommendes reelle behov for fysioterapi og patientens øvrige baggrund i forhold til årsagerne til deres patientsituation? Kan det så også betyde, at danske fysioterapeuter fremover skal foretage en bedømmelse af patienterne i forhold til patienternes "arbejdsskadebaggrund" og dernæst tilpasse den fysioterapeutiske indsats, alt efter om fysioterapeuten mener/vurderer, at den pågældende patient skal have sin fysioterapeutisk ydelse tilpasset eller begrænset, endsige nægtet - hvis vedkommende er berettiget til og ansøger om en arbejdsskadeerstatning?

De må venligst bære over med alle disse spørgsmål, men disse er udelukkende fremkommet på baggrund af efterretninger om, at overlæge Claus Rasmussen nu også skal undervise fysioterapeuter i.... ja, i hvad? At det ikke er reumatologi, fremgår klart af tilmeldingsinformation iflg. ovenstående link. Hvad handler det så om, for danske fysioterapeuters fremtidige forhold til deres patienter? Og kan man i fremtiden, som fysioterapi-patient på den offentlige eller private klinik for fysioterapi, fortsætte med at have tillid til, at man bliver betragtet alene og udelukkende som syg patient med behov for fysioterapi? Eller bør vi fra nu af indstille os på, at danske fysioterapeuter vil tilrettelægge deres indsats afhængigt af, om vi har eller ikke har en verserende erstatningssag i anledning af en arbejdsskade eller tilsvarende?

For at være hudløs ærlig, har jeg meget svært ved at se formålet med Claus Rasmussens foredrag for fysioterapeuterne i Ålborg, medmindre man reelt er indstillet på at lade Claus Rasmussens betragtninger indgå i fremtidig, fysioterapeutisk vurdering og behandling af patienterne.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen


Det kom INTET svar på henvendelsen og på MIN liste over de medicinske faggrupper, man for fremtiden bør være på vagt over for, er nu også tilføjet Danske Fysioterapeuter. De burde være mere omhyggelige med, HVEM de lader sig belære af, for den dag TERM-modellen går hen og bliver set efter i sømmene - ryger Danske Fysioterapeuter med ned i hullet.

Jeg skal forresten hilse og sige, at der efterfølgende vare enormt mange besøgende fra IP-numre tilhørende Danske Fysioterapeuter - på tråden, hvor brevet også var offentliggjort - men svar kom det intet af. Ikke engang en høflighedsfrase. Hvad siger det om, HVEM Danske Fysioterapeuter føler dem meste loyale over for? Ikke patienter og ikke menig-borgere. Det står krystaltklart!

Jeg har ikke været klar over, at Den Udstødte allerede i sommer har startet denne tråd om Claus Rasmussen, hvorfor jeg har selv startet en anden tråd om samme person her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6230 . Sorry for gentagelsen...

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-10-2008 kl. 13:43.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat