Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2009, 13:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Undersøgelsens tema har været at afdække, om kommunerne visiterer til fleksjob på et
tilstrækkeligt grundlag, herunder specielt med henblik på vurdering af den forudgående
indsats i forhold til afklaring af arbejdsevnen.

Jamen Zuza kan den ikke forstås på flere måder er det ikke sådan at flere måske ville have været indtillet til førtidspension hvis og så frem man havde lavet afklaringen ordentligt ?

Kunne det ikke tænkes at de 64 % for nogen vedkommen skulle have haft førtidspension ..
Bare en tanke jeg har fået efter et møde med reva hvor min sagsbehandler derfra havde lavet en ko vending om hvordan en arbejds prøvning skulle forløbe, jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge denne praksis undersøgelse til at få lavet min arbejds prøvning ordentligt , for når den nu forligger så er der vel ikke nogen grund til at man fortsætter med at have for lidt oplyste sager ...

så tak for den ...

Prøver lige at forklare hvad jeg mener ...

Jeg var jo til samtale med arbejdsgiver her for et par dage siden, til stede var hende sagsbehandler fra reva hun har hele tiden været sød og omgængelige men det er slut nu (kunne det tænkes at det er fordi min sagsbehandler er stoppet hende på kommunen og ingen af os ved hvordan den gamle er )

Nå men da vi var ude ved arbejdsgiveren fik jeg besked på at jeg skulle føre jobdagbog og det sagde jeg ja selvfølgelig gør jeg det , men næ nej det var ikke hvilke som helst jobdagbog jeg skulle føre , det var en de havde lavet og som bestod af punkter som de mente at de skulle have og ikke andet ...

De punkter er som følger ...

Hvilke funktioner og arbejdsopgaver har jeg haft i dag ?

Hvilke funktioner havde jeg nemt ved at udføre ?

Hvilke funktioner havde jeg svært ved ?

Hvor ofte joldt jeg pause ?

I hvilke situation holdt jeg pause ?

Hvor længe varede pausen ?

Hvor mange timer har jeg arbejdet i dag ?

Hvor mange timer har jeg arbejdet effektivt ?

Vudering af min egen indsats ?


Som man nok kan se så beskriver det nada om hvordan min dag mit liv og mit helbred har det , da de så tillige har skaffet mig et arbejdsprøvningssted 700 meter fra hvor jeg bor på et lille bilværksted hvor jeg skal tage telefonen og som de sagde dernede , kommer der kunder så skal du ikke bryde dig om det er jeg der ikke så bare bed dem om at gå igen så kommer de tilbage , når du tager telefonen så kald hvis det er nogen der skal bestille tid . gå ud og lav en kop kaffe til os så kan vi sætte os ned og snakke lidt og drikke en kop kaffe ...
Og ellers kan du bare sidde og surfe på nettet ...



Hmmm det er så sådan en arbejds prøvning de skal vurdere mig ud fra (mon de job findes )

Ergo alt er sat op til at jeg kan klare det ... men der er ikke noget omkring i jobdagbogen hvordan smerter påvirker hvis jeg går hjem hvorfor så , hvis jeg ikke kommer hvorfor så alle de ting som er ret relevante , de er simpelthen ikke med og reva er ikke interesseret i at høre dem ..

Så derfor vil jeg lave min egen jobdagbog de får deres punkter med , men mine kommer bestemt også med , har jeg migræne så skal de sq vide det , dropper jeg K10 mens jeg er i arbprøvning så skal de vide det , må jeg springe aftensmaden over grundet smerte så skal de vide det og det kan vi jo se på den her undersøgelse at det er vigtigt at de ved det .. tænk hvis jeg kommer op på de 15 timer de gerne vil have mig op på ...

Så kan jeg rende og være flekser uden nogen som helst form for jobmuligheder i mange mange år , min sagsbehandler fra reva mente at jeg kendte loven godt nok til at vide at man skulle have prøvet alle muligheder for job og arbejdsevne gad ikke og stå og diskuttere med hende på en arbejdsplads men det hedder sig jo at det skal være jobtyper der skal være en bred tilgang til , og det tror jeg nu ikke lige det jeg skal i er ....

I den praksis afgørelse du har lagt ind står der netop ...

Citat:
Ved vurderingen af, om arbejdsevnen er varigt og væsentligt nedsat, skal kommunen
inddrage og forholde sig til oplysninger fra praktiksteder, forholdene i hjemmet,
fritidsinteresser, herunder beskrivelse af funktionsniveauet i fritiden m.v.
Jamen kan det så ikke lige så godt være omvendt man bliver visiteret til fleks ud fra at man kan kravle på arbejdet 14 timer men man kigger ikke på om der er et liv efter arbejdet , hvis min jobdagbog som reva vil have det skal lægge grobund for min fremtid , så hedder den jo kravl i arbejdsprøvning undlad fritid og sygdom og derefter fortsat flekser uden mulighed for job i fremtiden ....

Nu er det reva der skal lave min indstilling og dem der kun vil have det fra jobbet , men jeg har nu tænkt mig at have det hele med , for ellers kender de jo kun til halvdelen ...

Så jeg har nu tænkt mig at skrive til min nye sagsbehandler gøre hende opmærksom på den her praksis undersøgelse og høre hende om ikke også hun syntes at det er en god ide at vi har det hele med fra starten af , det er jo trods alt min sag der trækker ud hvis ikke tingene gøres rigtig fra dag et af ..

Jeg giver dig helt og aldeles ret i at det er endnu en af de praksis undersøgelser der giver os som syge lov til at stå med følesen af at det igen er os der skal stå for skud , men vii skal bruge det vi kan jeg for min del vil i hvert fald bruge det til min egen sag som begrundelse for at der skal laves en ordentlig jobdagbog og ikke noget fortrykt L*** fra reva som ikke giver en hujende fis af et realistisk forløb fra mig og så vil jeg med det samme bruge det til at sige dav til min nye sagsbehandler


Hvis jeg kun skriver som reva vil have ja så kan det jo lige så godt være fordi jeg ikke gider at jeg ikke kommer for ingen steder fremgår det jo at jeg feks ikke kan sove om natten , og derfor ikke fungere optimalt i løbet af dagen , det fremgår ingen steder at jeg feks forlader arbejdspladsen fordi jeg har ondt der eller der men ene og alene at jeg forlader arbejdspladsen .,..
ergo spild af min tid deres tid og arbejdspladsens tid ...
  Besvar med citat