Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2012, 19:49   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Thomas1981,
der er kun en ting som jeg fortryder i mit liv. Og det er, at jeg er blevet for dansk og havde kun danske venner.
Og der jeg var helt ned og gik sulten rund mens kommunen behandlede min førtidspensionssag, var det en “perker” som jeg dårligt kendte og som kom hjem til mig med mad, efter jeg kom hjem fra oprationsbord .

http://www.youtube.com/watch?v=h8tuTSi6Sck
Det er meget trist at du fik den oplevelse.

Jeg gætter på det er fordi her i den danske kultur, er vi vandt til at systemet hjælper os og tager ansvar, når vi er syge. Så vi er ikke gode til at tage os af hinanden.
Det har jeg også snakket med mine egne venner om.
Hvor man i mange andre kulturer er vandt til at man tager sig af hinanden. Hvor der ikke er et velfærdssystem som her.

Jeg tror også især det er derfor mange nu peger på dem med FP og Fleksjob som syndebukke. Fordi de aldrig selv har haft det tæt på livet.
Og dem der peger på udlændinge som syndebukke, har sikkert ikke nogen venner eller bare en ven, som er udlænding heller.

Min egen familie er glødende Venstre folk, nogen af dem endda aktive i det lokale politiske liv. Men de har alle sammen sagt, at de håber jeg får FP. Fordi at åbenhed og dialog har nedbrudt de fordomme, om at enhver er sin egen lykkes smed. De er stadig Venstre folk, men jeg har det faktisk bedre med min familie end jeg nogensinde har haft det. Fordi jeg nu kan være den jeg er, uden at have det dårligt. Jeg skal ikke lade som om jeg er en anden.

Jeg har også noget familie, hvor de har valgt at sende deres børn i privat skole, hvor der er børn fra forskellige kulturer. Så de også lærer ikke bare at have fordomme.

Min egen holdning er at vi alle er lige, når vi er danske stastborgere. Og selvfølgelig skal behandles ens af systemet, når vi har brug for hjælp. Og at vi burde have den samme respekt for hinanden.
Uanset om man er: kvinde, mand, hvid, sort, gul, arbejder, førtidspenionist, ung, gammel, osv.

Sidst redigeret af Thomas1981; 29-04-2012 kl. 20:12.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat