Emner: Paragraf 34
Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2016, 18:49   #11
IX XP
Med lov skal land bygges
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 9
Styrke: 0
IX XP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ehm §14 stk 1 gælder da også ansøger selv?
"§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr. "

Og det er ikke alt i §34 der er uddybet i bekendtgørelsen.
Så hvis de mener at de har afdækket det i selve paragraffen, har de ikke set grund til, at uddybe det i benkendtgørelsen.

Der står f.eks. i §34:
"Stk. 7. Personer, der modtager ressourceforløbsydelse, kan alene få særlig støtte, hvis de opfylder betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp. "

Men den del er ikke omtalt i bekendtgørelsen.
(her kan man argumentere for, at ovenstående så betyder, at en på ressourceforløbsydelse ikke må have formue, hvis de skal have §34. Mens det så er irrelevant ved andre ydelser).
Igen, jeg er ikke jurist
Hvis § 14 også skulle gælde for enlige skulle der stå: ”hvis ansøgeren og en eventuel ægtefælle”. Når der står ”ansøgeren og ægtefællen” er det klart at der kun er tale om ansøgere der har en ægtefælle. Jeg ville da nok brokke mig hvis nogen spurgte mig om jeg og ægtefællen har det godt, da jeg er enlig.

Nu adskiller spørgsmålet om formue sig jo fra bestemmelsen i § 34, stk. 7, på den måde at det ikke er et spørgsmål om enten eller, ligesom det i § 34, stk. 7 simpelthen er et spørgsmål om at betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp er opfyldt eller ej. Det skal defineres et eller andet sted hvor mange penge der skal til før der er tale om formue, hvis formue altså spiller nogen rolle. Og hvis § 14 som jeg påstår ikke gælder, så er det ikke defineret nogen steder; det skulle i givet fald være defineret i bekendtgørelsen. Og det kan så kun være fordi formue ikke spiller nogen rolle.
__________________
"Overgiv din vej til Herren,
stol på ham, så griber han ind"
(Sl 37,5)
IX XP er ikke logget ind   Besvar med citat