Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2018, 01:58   #13
Bamze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bamze er ny på vejen
Hej igen,

Jeg fandt lige denne gamle tråd, efter jeg igen søgte på Asperger. Siden sidst har jeg været ved lægen igen, for at få svar på, hvorfor jeg er anderledes. Derfor blev jeg henvist til psykiatrien med mistanke om ADD.

Jeg snakkede indledende med en sygeplejerske, og efter et par samtaler mente hun, at jeg skulle have den kognitive test. Den fik jeg omsider taget efter nogle måneders ventetid. Jeg snakkede så med en psykolog ved psykiatrien som fortalte mig om resultatet. Den viste, at jeg er ret højt begavet på mønstre og at huske tal serier. Men også at jeg arbejder langsommere end normalt, hvilket passer fint med tidligere jobs og derved stress.

Vi snakkede også om min barndom, og hun snakkede også med min mor. Jeg fik et par test mere, og så mente hun, at jeg har Asperger og ikke ADD. Nå da. Det holdt hun så fast i, og da de snakkede sammen i konference var de andre enige. Så jeg fik diagnosen Asperger.

Det er ikke så længe siden, og nu skal jeg så forhåbentlig til at have mere hjælp til at komme videre. Hvad mon der så sker fremover? Jeg har læst, at jeg kan få bisidder med til samtaler på jobcentret. Vil det være en god idé, for at få den rette hjælp fremover?
Bamze er ikke logget ind   Besvar med citat