Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2010, 13:53   #1
Jesper38
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
Jesper38 er ny på vejen
Hvornår og hvordan kan jeg søge om førtidspension?

Hej Allesammen,
Jeg håber at I kan hjælpe mig.
Her er lidt om mig: Jeg er 38 år og har været psykisk syg i ca. 15 år - Jeg har prøvet alle slags behandlinger og piller. Mit sidste forsøg på at tage en uddannelse er også mislykkedes (Sosu hjælper). Jeg har været på revalidering de sidste 2 år, men pga angst/mine hallucinacioner(jeg hører stemmer og ser tinge som ikke er der) blev jeg nødt til at melde mig syg.- Jeg har fået at vide at jeg ikke kan fortsætte med revalidering og skal fra 1.marts på kontanthjælp - Selv om jeg har været syg i mange år var revalideringydelsen den første gang jeg fik noget fra staten - indtil for 2 år siden kunne jeg godt forsøge mig selv med forskellige slags jobs.
Situationen er sådan lige nu: Jeg går i behandling på et stort psykiatrisk hospital og lægen prøver igen at behandle mig med forskellige piller (seroquel, truxal, mm), selv om på mine papier fra tidligere behandlinger står der at flere behandlingsmuligheder "skønnes udtømte".
Anyway, mit spørgsmål er: Hvordan skal jeg søge om førtidspension? Hvem skal jeg tale med om det, min læge/kontaktperson på hospitallet eller min nuværende sagsbehandler på kommune?
Jeg ville helst blive rask men nu er jeg begynt at overveje om at søge om førtidspension idet mine hallucinacioner og angst forværres for hver dag der går...
Er der nogen som måske kan hjælpe mig med noget vejledning? Jeg er meget forvirret omkring det her.
På forhånd tak!
Jesper
Jesper38 er ikke logget ind   Besvar med citat