Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2010, 10:37   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu ønsker....

....jeg ikke at DREJE den til MIN fordel. Jeg ønsker blot en retfærdig behandling. Og ikke som lægekonsulentens svar, hvor han ikke en gang har rede på kronologien, og direkte nedtoner og til dels afviser andre lægers fund.

Jeg er blevet henvist til Ledende overlæge Mats Lindberg, Speciallæge i Rheumatologi og intern medicin, på Aabenraa Sygehus. Jeg har researchet lidt på ham og er kommet frem til at han er ret politisk aktiv. Idet han igennem mange mange år har kæmpet, mod den afhængighed som nogle læger og forskere kommer i, når de er sponsoreret af medicinalfirmaer. Han er sammen med f.eks. Bente Danneskiold-Samsøe medlem og aktiv af foreningen, "Læger uden Sponsor", det vil sige at han må have en grundlæggende holdning, at lægeløftet vægter højere end hvem der betaler hans løn.

Det føler jeg er betryggende at vide.

Noget jeg finder meget "sjovt" er, at hvis man taler til kommunens læger og er faktuel så er der stor chance for at de tænker, at "så er man nok ikke såååå dårlig". (Jeg har aldrig hørt til dem der talte meget om min sygdom).

På den anden side, hvis man sidder under et helt møde og bare hænger med hovedet og ikke snakker om andet end symptomer og dårligdom, så er der en stor risiko for at man bliver vurderet som værende symptom- og sygdomsfikseret, hvorefter kommunens næste skridt vil være at sende en til psykiater.

"It's a no-win situation"



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat