Se enkelt indlæg
Gammel 05-10-2017, 09:26   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vibekesdatter Se meddelelser
men min yngste er på SU kan ikke komme i akasse endnu fordi hun er under ungdomsuddannelse, og ender på kontanthjælp når hun er færdig med HF, hvis hun ikke kommer ind på videregående uddannelse, eller får job straks. Hendes penge vil jeg gerne beskytte. Gik i banken og fik at vide at når jeg ikke have fået dem direkte ind på kontoen var der ikke noget at gøre. For pokker jeg synes det er uretfærdigt, det var penge vi skulle have haft for mange år siden, til alle de ting jeg ikke havde råd til at give mine børn da de boede hjemme. Findes der overhovedet ikke nogen måde jeg kan sikre hendes penge, ps. hun er over 18 år, men vil gerne have min hjælp.
Jeg tror du blander nogle ting sammen.

Jeg håber nogen retter mig hvis jeg tager helt fejl.

Selvom pengene står på en kreditorbeskyttet konto, så er jeg sikker på, at kommunen vil (og må) regne beløbet med i formueberegningen.

Vores sociale system er jo baseret på, at man skal klare sig selv hvis man kan.

Formålet med en kreditor-beskyttet konto:
Hvis du f.eks. har noget gæld, så vil kreditor (den du skylder penge) kunne gøre krav på dine penge hvis de går ind på en almindelig konto, men det kan kreditor ikke hvis pengene er sat ind på en kreditor-beskyttet konto (deraf navnet "kreditor-beskyttet").
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat