Se enkelt indlæg
Gammel 05-10-2017, 09:20   #32
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vibekesdatter Se meddelelser
Jeg har lige fået tilkendt invalidepension fra min pensionskasse i sidste måned. Jeg så også godt at der stod jeg kunne vælge at få penge på en anden konto, men og kreditor beskyttet. Men ikke noget uddybende. Jeg er ramt kognitivt, og har svært ved at overskue alle detaljer. Har så fået penge ind på kontoen, og mine to piger har fået børnepension. Den månedlige ydelse er meget lav, men fordi jeg først i år blev klar over at jeg kunne søge pensionen, og jeg har haft nedsat arbejdsevne i en del år, har jeg fået med tilbagevirkende kraft. Jeg regner ikke med selv at blive ramt af ikke at måtte have formue, men min yngste er på SU kan ikke komme i akasse endnu fordi hun er under ungdomsuddannelse, og ender på kontanthjælp når hun er færdig med HF, hvis hun ikke kommer ind på videregående uddannelse, eller får job straks. Hendes penge vil jeg gerne beskytte. Gik i banken og fik at vide at når jeg ikke have fået dem direkte ind på kontoen var der ikke noget at gøre. For pokker jeg synes det er uretfærdigt, det var penge vi skulle have haft for mange år siden, til alle de ting jeg ikke havde råd til at give mine børn da de boede hjemme. Findes der overhovedet ikke nogen måde jeg kan sikre hendes penge, ps. hun er over 18 år, men vil gerne have min hjælp.
Jeg er for nylig overgået til folkepension og min situation er nogenlunde ens.
Jeg kunne have søgt for flere år siden ,men gjorde det ikke, da kommunen sagde de ville trække beløbet i ledighedsydelsen. Så kunne det jo være ligemeget. altså at give med den ene hånd og tage med den anden.
Pensionskassen sagde, at det måtte de ikke, kommunen modsat.

Jeg kontaktede en advokat, som sagde at eftersom jeg modtog ydelsen primær pga arbejdsskade, så måtte banken gene acceptere at beløbet blev sat ind på en kreditorbeskyttet konto. Banken nægtede, men da havde jeg endnu ikke talt med banken igen og pengene skulle overføres dagen efter.

Loven er meget uklar og den er gammel, og igen igen er det åbenbrat en skønsag. Jeg googlede det også og der er ikke ens fortolkning.

Nu har kommunen hurtigt skrevet, at beløbet de kan se, er skattepligtigt, men jeg har allerede betalt 40 % i skat, så det mener jeg er db. beskatning.

jeg overvejer at kontakte andre banker, da jeg nu er irriteret på min bank,.

Jeg vil forsøge at tale med banken igen, for jeg er sur på dem.

P.s pensionskasserne kunne også oplyse mere indgående end bare at skrive anden konto. Mange aner ikke hvad en kreditor beskyttet konto er.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat