Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2013, 19:08   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Uden håb for fremtiden. Et område hvor politikerne har ANSVAR

Uden håb for fremtiden. En antropologisk undersøgelse af usikkerhedens konsekvenser for langtidssygemeldte under sagsbehandling i Danmark.


Som burde læses af politikere samt borgere der kalder os på k10 for samfundssnyltere etc PH

af Charlotte Jensen afsluttet med topkarakteren 12

http://au.academia.edu/CharlotteJensen

Stort TAK og tillykke med resultatet. Spændende læsning for den raske.
Stort TAK til jer k10er der gav Charlotte Jensen informationer.

Som nu har været med til at nuancerer billede af alle brugerne på k10, ind i bla akademiske kredse. Endnu en gang TAK

Bedste hilsner

Peter

http://www.academia.edu/3477876/Uden...ling_i_Danmark


"Åbenheden overfor hvor informanterne førte mig hen, resulterede i flere former for kontaktflader. I praksis kom feltarbejdet til at bestå af interviewsituationer af et partimers varighed på neutrale mødesteder som en cafe eller længerevarende samtaler i private hjem, skriftlige interviews og telefonsamtaler og ikke mindst kommunikation over det sociale netværk K10. Jeg bevægede mig frem og tilbage mellem det personlige møde med interview og samtaler forskellige steder i landet og hele dage hjemme foran computeren med skriftlig kommunikation og læsning. Kommunikation over det socialnetværk K10 fyldte en del i informanternes liv, og kom derfor også til at fylde i mit feltarbejde.

Det blev det sted, hvor jeg orienterede informanterne mere generelt omfeltarbejdets progression, og hvor anonyme brugere af sitet gav mig lov til at læse deres livshistorier og sagsforløb.Der udover fik jeg indsigt i nogle af informanternes sagspapirer, og var i alt 6 gangemed som bisidder ved 2 af informanters samtaler med henholdsvis sagsbehandler og specialelæger. Ved de lejligheder forholdt jeg mig tavs og observerende, men optog samtalerne med de involveredes tilladelse. Sagsindsigten og bisidder funktionen gav indsigt i, hvordan sagsforløbene til tider er kaotiske og vanskeligt håndterbare for både sagsbehandler og informanter."

Litteraturliste


K10, internetbaseret socialt forum. Hentet sidst 6 januar 2013.Netadresse: www.k10.dk

Sidst redigeret af phhmw; 08-11-2013 kl. 20:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat