Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2009, 22:03   #29
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Nej, det er ikke ok at sætte andres liv på spil, det giver sig selv, MEN.....sætter de ikke vores liv på spil hver dag??

Ja, der skal andre metoder til, hvilke ved jeg så ikke lige, mest fordi vi er spredt over hele landet, ikke mobile, syge og sårbare.

Se nu de studerende, SU trues med beskæringer og straks er de på dupperne med blokader, demoer og protester.

Hvad gør vi?
Ingenting... fordi vi er så lille en gruppe, som det meste af samfundet misforstår i lyset af folks egen egoisme og Hjort's konstante løgne overfor befolkningen.

Vi vil kun blive opfattet som grådige nasserøve, der ingenting fejler, og blot vil sørge for at de ikke får skattelettelser til næste skattereform, ganske som de plejer det.

Vi demonstrerer ikke fordi det er en kamp der vil være tabt på forhånd... blot det at vi magter at strejke vil være næring nok til bålet om at vi sagtens kan arb. og straks er vores sygdom og fattigdom og alt andet dårligdom blevet selvforskyldt.

Ved ikke hvad det er der er sket med samfundet... om det altid har været sådan, men det er et faktum åbenbart, at vi ikke er ønsket... som før sagt, så er den film "Hvordan vi skiller os af med de andre" desvære en højaktuel film, der blot viser fysisk, hvad der foregår mentalt i det arbejdende folks hoveder anno 2009.

Jeg finder det utroligt, at når Danmark er rigt, og mennesker får så meget mere imellem hænderne som de har fået under opsvinget, at de så bliver mere egoistiske og grådige end nogensinde før. Jeg må tolke, at det nok bare altid har været sådan, at folk bare ER grådige, og vil have mest muligt på den nemmeste måde... da der var krise før i tiden, og man følte der var sympati, handlede det nok bare om, at sympati'en gav flere klejner i kassen for de fleste... altså igen enhver står sig selv nærmest.

I opsvinget vi har haft, har Fogh bare sørget for, at lokke folk med penge, frem for en lavkonjukturs lokken med sikkerhed og fællesskab...

Derfor... igen igen... jeg hilser krisen velkommen, og håber den bliver værre end aldrig før, så danskerne igen kan være grådige ved at være solidariske og sociale, da det jo så åbenbart giver de fleste kroner i pengepungen.
  Besvar med citat